Studenti utrácí za nový mobil častěji než zbytek populace, 6 % má iPhone

FOTO: Mobilní telefon - ilustrační foto
Na mobilních telefonech studenti rozhodně nešetří, shodují se čeští operátoři. Foto: Vojta Herout, GAMEZINE.cz

Čeští studenti bývají často škatulkováni do skupiny lidí, co neradi utrácejí za dražší technologie. Data českých mobilních operátorů však tvrdí opak.

FOTO: Mobilní telefon - ilustrační foto
Na mobilních telefonech studenti rozhodně nešetří, shodují se čeští operátoři. Foto: Vojta Herout, GAMEZINE.cz

Podle mluvčích operátorů patří studenti k jedněm z nejčastějších zákazníků, kteří svůj přístroj mění za novější mnohem častěji než starší lidé. Dle Ctibora Jappela z Telefónici O2 můžeme šetření na mobilních telefon ze strany studentů považovat za jednoznačný mýtus.

„Mladí lidé obecně patří do skupiny zákazníků, kteří sledují trendy. Záleží jim na tom, aby měli nejmodernější modely telefonů, mění tedy přístroj častěji než běžná populace,“ potvrdila pro TOPZINE.cz Martina Kemrová z T-Mobilu a dodala: „Jsou také skupinou, která z velké části využívá chytrých telefonů, protože chtějí být online, zejména kvůli využívání sociálních sítí.“

Obliba nákupu chytrých telefonů mezi studenty ve věku 15 – 26 let panuje i na prodejnách Vodafonu, kde studenti nejčastěji sáhnou po značkách Samsung a HTC. „Mezi studenty je ovšem i poměrně početná skupina s iPhony (6 %),“ podotkla za společnost Veronika Exnerová.

U T-Mobilu, který poskytuje studentský tarif již dětem od 6 let, převládá popularita značky Nokia, následuje Sony Ericsson a Samsung, u O2 dominuje Samsung, Nokia a HTC.

Za všechno může internet

„Nejčastějším důvodem pro pořízení chytrého telefonu je možnost přístupu k internetu, následuje jednoduchost ovládání a snaha vylepšit si přístroj pomocí aplikací,“ řekl Jiří Janeček z T-Mobilu, který uvádí, že se počet chytrých telefonů během dvou let ve skupině uživatelů 12 až 26 let zdvojnásobil. „23 % mladých si v roce 2011 pořídilo chytrý telefon a zhruba stejně velká skupina tak učiní letos,“ dodal.

Ctibor Jappel říká, že mnoho studentů raději spoří na jiných věcech, než aby přišli o možnost mít atraktivní model telefonu, který je mezi studenty často symbolem či osobní značkou. „Vedle toho jsou moderní chytré mobily oblíbeným dárkem, který rodiče dávají svým dětem za dobré vysvědčení či na Vánoce – v tomto období roku vždy registrujeme zvýšený zájem o chytré telefony,“ doplnil mluvčí Telefónici.

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Martin Peška

Autor je šéfredaktorem magazínu TOPZINE.cz. V Praze vystudoval sociální a mediální komunikaci a v Olomouci žurnalistiku. Od roku 2008 působil v PR, kterému se věnuje jakožto nezávislý konzultant dodnes. Jeho velkou vášní je vlastní sbírka pivních sklenic.

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.