Star Wars: The Old Republic přinesou souboje světelných mečů online

OBR: Lord Sith!Preview!Datum vydání Star Wars: The Old Republic se blíží. Bude tato vysoce očekávaná MMORPG hra z dílny věhlasného studia BioWare další bombou světa online her? Z řad komunity zaznívají převážně skeptické ohlasy. Bude MMO koncept v universu Star Wars fungovat?

OBR: Souboj rytíře Jedi a Sitha
Souboje rytířů Jedi a Sithů VI. epizodou neskončily Zdroj: Vydavatel hry

Představte si ve světě Hvězdných válek časy, kdy se Palpatine ani Vader ještě nenarodili. Téma vskutku odvážné. Zhostili se jej vývojáři z BioWare. Tihle herní mágové za sebou mají mnoho cenami ověnčených kousků, ať už se jedná o sérii Mass Effect, která již chystá další pokračování, Dragon Age nebo také na veleúspěšné RPG Star Wars: Knights of the Old Republic, přímého předchůdce hry Star Wars: The Old Republic.

Vše začalo trailerem uvedeným na veletrhu herních a technologických novinek E3 v roce 2009, který, ač ze hry nic neodhalil, vyšrouboval zvědavost fanoušků Star Wars i hráčů MMORPG her do neuvěřitelných výšin. Od té doby již uplynuly dva roky, a tak je na čase podívat se, kam se za tu dobu vývoj hry posunul.

Víc než jenom PvP

Všechno, co prozatím bylo vypuštěno studiem BioWare do světa, ukazuje na to, že veškeré aspekty hry by měly být propracovány do nejjemnějších detailů. Nebudou zde chybět klasické souboje PvP plné střelby z blasterů, svištění světelných mečů vzduchem a samozřejmě všudypřítomné Síly.

Tou pomyslnou třešničkou na dortu navíc by v případě SWTOR mělo být hned několik PvP módů, od klasických soubojů 1 vs. 1 až po PvP+ souboje v takzvaných Warzones, kde bude možné pořádat bitvy až v osmi hráčích na každé straně, s cílem zničení lodi protivníků obsazováním jednotlivých laserových děl na mapě, za což budou vítězové náležitě odměněni.

Prototyp lodě X-70B Phantom
Prototyp lodě X-70B Phantom, aneb vesmírná bitva jak se patří

Zároveň nebudeme ochuzeni ani o příběhovou linii, kterou budeme moci procházet sami, se skupinou přátel nebo i náhodných lidí, na které narazíte na herních serverech. Ale jak upozorňují sami autoři: „Nikdy nevíte, kdo vás bodne do zad!“

Bez čeho by snad hra ze světa Star Wars ani nemohla existovat jsou vzdušné souboje. I těch se v SWTOR dočkáme. Bohužel jediné, co vývojáři odhalili, jsou prozatím lodě, které budeme moci osedlat. Samotný průběh leteckých soubojů a ostatní informace jsou prozatím zahaleny rouškou tajemství.

Jak budou souboje fungovat?

Princip bude velice jednoduchý. Každá postava začne s několika základními útoky, které pokud uspějí, dostane hráč body FOCUS, jenž budete moci ihned utrácet za náročnější a účinnější útoky stejně jako za obranné schopnosti. Zvláštností a zároveň unikátem PvP+ soubojů bude pak schopnost Resolve.

Tento skill bude aktivován ve chvíli, kdy se stanete terčem útoků s negativním efektem jako například zpomalení bleskem či výbuchem rakety. Pokud bude negativních efektů jednoduše moc, tato schopnost je vynuluje. Resolve by tak měla řešit situace, kdy se ocitnete proti velké přesile s cílem vyrovnat tak alespoň minimálně síly na obou stranách. A zároveň by měla podle slov vývojářů usnadnit hraní začínajícím hráčům.

OBR: Trooper s laserovým dělem
I Troopeři rozhodně budou mít šanci

Fascinující! To bude první slovo co vás napadne, když uvidíte screenshoty z herního světa SWTOR. Zážitek ze hry by pak měla umocnit i široká paleta možností při vytváření vlastní postavy. Ta bude obsahovat samozřejmě klasické dělení mezi Sithy a rytíře Jedi, rozdělené následně do několika vývojových větví podle schopností.

Další možností bude zahrát si třeba za Bounty Huntera nebo klasického Troopera, kteří samozřejmě, ač slabí proti světelným mečům a Síle, budou mít své šance jak proti nim bojovat, ať se bude jednat o plamenomet nebo raketu vystřelenou z Jetpacku umístěného na zádech. Každá z postav tedy bude mít nějaké výhody a nevýhody. Pašerák ve stylu Hana Sola se třeba bude během přestřelek krýt za překážkami.

Minimálně stejnou váhu pak musíme přisoudit i hutnému příběhu plnému boje dobra proti zlu, jenž vás zavede na mnoho míst známých ze světa Star Wars. Navštívíme například městskou planetu Corusant, slizkými Hutty obývaný Quesh, planetu Alderaan proslavenou původní filmovou trilogií jako rodiště princezny Leii, písečný Tatooine a mnoho mnoho dalších.

Kde to tedy jsme a co se tu děje?

Oproti předchozím dvěma dílům Star Wars: Knights of The Old Republic se příběh posouvá přibližně o 300 let dál do doby, kdy se Sithové vracejí opět v plné síle, aby zničili Republiku. Příběh SWTOR začíná lstí Sithů, kterým se podaří vylákat nejmocnější rytíře Jedi na mírové jednání na planetě Alderaan a v jejich nepřítomnosti pak zaútočí na téměř nechráněný chrám Jediů na Corusantu, čímž uštědří řádu velmi citelné ztráty.

OBR: Corusant jak vystřižený z filmového plátna
Corusant, najdětě 10 rozdílů mezi filmovou podobou a tou herní, já je nenašel

Jediové překvapení útokem a sílou Sithů se pak stanou terčem útoků po celé galaxii. Od této chvíle bude už jenom na vás, jakou si vyberete cestu. Budete chtít Republiku svrhnout a nahradit ji Impériem, naopak ji zachránit nebo na všem budete chtít pouze vydělat?

Navázání příběhu na předchozí díly by mělo být spíš volné, i tak bychom ale měli dostat odpovědi na otázky, které zůstaly v předchozích dílech nezodpovězeny. O čem se ale hodně mluví a co je opravdu úkol nadmíru odvážný, je snaha autorů vyjasnit a propojit události, které se udály mezi starou Republikou a děním, jež známe z filmových pláten. Pokud se tento smělý krok podaří, vykročí SWTOR k vrcholu velmi rázným krokem.

Vše bude navíc podtrženo nejen skvělou hudbou typickou snad pro všechny hry ze světa Star Wars, ale především novým HeroEnginem, který by měl umožnit jedno z nejrychlejších a nejplynulejších hraní MMORPG her vůbec. Pro opravdu náruživé fanoušky Star Wars je pak připraven kromě webkomiksu na oficiálních stránkách hry také precizně animačně vyvedený seriál Star Wars Timeline mapující dění předcházející SWTOR.

Slovo závěrem

Je vidět, že ve studiu BioWare si dávají na SWTOR hodně záležet. Zbývá ale stále zodpovědět několik zásadních otázek. Snad dvě nejdůležitější budou otázky ohledně přítomnosti české lokalizace, která je spíše zbožným přáním než realitou, a především pak mechanismu plateb za hraní této hry, který je při výběru hry pro mnoho hráčů naprosto klíčovým faktorem. Zda bude hra využívat mikrotransakcí nebo měsíčního předplatného dosud není známo.

I tak si ale Star Wars: The Old Republic s naprostou jistotou zaslouží pozornost všech. Ať jste náruživý hráč MMORPG her, fanoušek Star Wars nebo jen občasný pařan, tato hra se vším co přináší bude jistě skrývat něco pro každého příznivce počítačových her.

Datum vydaní je prozatím stanoveno na druhou polovinu roku 2011. Snad bude s pomocí Síly tento termín dodržen a my si budeme moct SWTOR brzy osahat v její plné kráse. Po Dragon Age a Mass Effectu jsme se namlsali, a tak je na místě čekat od BioWare jen to nejlepší. A kdo ví, třeba bude právě Star Wars: The Old Republic hrou, která srazí World of Warcraft z pomyslného trůnu her online světa.

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Tadeáš Kubů

Narodil jsem se v Praze v lednu roku 1990. Po vystudování jazykově zaměřeného gymnázia v Radotíně jsem se přihlásil na studium Politologie na VŠE v Praze, kde studuji i v současnosti. Na Topzine.cz mi byly svěřeny povinnosti zástupce editora rubriky Technologie a hry. Mou specialitou jsou PC hry a mobilní telefony, což je společně a sportem i moje největší hobby.

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.