RECENZE: Uncharted 3 je paradoxně spíše filmový zážitek. I bez nacistů

Velkolepá série o novodobém Indiana Jonesovi nabízí výpravný a dobrodružný zážitek té nejvyšší kvality. Třetí díl přináší celou řadu inovací a vylepšení. Které změny hře prospěly a kde by se dalo udělat více se dočtete v recenzi na TOPZINE.cz.

Marketéři věděli, proč všude ukazovat pouštní levely. Vypadají totiž nejlépe Zdroj: vydavatel hry

Uncharted 3 je výhradním titulem pro konzoli PlayStation 3, jehož předchůdci si vydobyli pozici nejlépe vypadajících her na konzolích. Hráč ovládá postavu dobrodruha Nathana Drakea z pohledu třetí osoby a prožívá dobrodružství jako přes kopírák z Indiana Jonese.

Kombinací moderního dobrodružství vystavěného na adrenalinových přestřelkách a spoustě velkolepých momentů, kdy postava jen o vlásek uniká vlastní smrti, a prvků starobylé mystiky vzniká dílo blízké všem věkovým skupinám.

RECENZE: Uncharted 2 poodhalí, po čem v Tibetu pátrala nacistická expedice!

Hra samotná se schopností vyprávět příběh spíše podobá filmu, a přestože scénář není úplnou špičkou, forma jeho podání je naprosto fantastická. Není to ani tak zážitek hry typu Heavy Rain, ale samotné zprostředkování příběhu, co hru mnohem více přibližuje filmu. Nikdy bych nevěřil, s jakou intenzitou dokáže videohra u hráče vzbudit empatii k člověku pod vlivem silných drog nebo po několika dnech nekonečného bloudění pouští.

Do stejné řeky vstoupíš i vícekrát

Původní díly byly prakticky téměř pokaždé kritizovány za neschopnost dosáhnout optimálního poměru mezi akcí a hádankami. Ve trojce se situace lehce zlepšila, první polovina hry je vybalancovaná podobně jako Indy.

První půle každé kapitoly se nese v duchu pozvolného pátrání po nějakém tajemství, po jeho odhalení se pak objeví nepřátelé a cestu zpátky je potřeba proklestit kulkami. Tento poměr by se dal považovat za optimální, neboť dokáže podobnou měrou uspokojit všechny typy hráčů.

Hádanky jsou o něco složitější a je jich mnohem více. Konečně se tak přibližuje spíše původním kořenům slavné série Tomb Raider než novodobým střílečkám.

Hra je plná adrenalinových momentů, při kterých je Drakeův život na vlásku

Druhá polovina se naopak jeví jako mnohem méně vyvážená. Příběh je zbytečně natahován skrze nutnost zlikvidovat desítky nepřátel, což je jednoduše nuda. Není nic horšího než vědomí touhy po dosažení cíle neustále oddalovaného nesmyslnou nutností povraždění kvant nepřátel. Hráč rychle získá pocit, že je boj s nepřáteli pouze na obtíž.

Grafika doznala po bližším pohledu poměrně výrazných změn. Bohužel si jich však hráči všimnou až v poslední fázi hry, neboť do té doby se většina děje odehrává v temných interiérech, které ji nedokážou řádně prezentovat. Ty rozhodně nevypadají tak vábně jako levely v poušti, působící skutečně dechberoucím dojmem.

RECENZE: Battlefield 3 je slabší Call of Duty se špičkovou grafikou!

V kombinaci s propracovaným systémem animací pohybu jde o velmi věrohodný zážitek. Šaty se ve větru ohýbají a postavy automaticky reagují na okolní překážky pohybem rukou či pootočením těla. Jako ve skutečnosti. Podobně jako Gears of War je nově zničitelná alespoň část prostředí. Fyzikální engine oproti Gearsům působí o něco více realističtěji.

Nacisti? Ne v poušti

Příběh je oproti skvělému druhému dílu o něco komornější a realističtější, zároveň s tím však lehce ztrácí nádech fantastiky. Takovým indikátorem jsou nacisté, jelikož jejich přítomnost byla evidentní už v Uncharted 1. Tento prostředek poukazující na zlo skryté za hledaným tajemstvím tady bohužel chybí. Zasazení příběhu na Blízký východ a jeho stavění na zcela smyšlených či málo profláklých faktech má v budování masového blockbusteru mnohem složitější pozici.

Soubojový systém je i přes svůj stereotyp realizován na výbornou, zejména pak boj na blízko. Přibylo pohybových animací a hra neustále zohledňuje i okolí. Nepřítele lze praštit do hlavy lahví od piva nebo jej shodit z útesu. Zachován zůstal propracovaný systém krytí, nově lze také odhodit nepřátelský granát. Boj se vydává lehce taktičtější směrem, podobně jako Socom nebo Mass Effect.

[youtube_660]zN3rj6YemkI[/youtube_660]

Verdikt

Třetí díl série Uncharted se částečně poučil z chyb předchozích dílů a zapracoval na poměru mezi akcí a tajemnem. V první polovině se mu to daří na výbornou, ke konci se bohužel opět chýlí k bezhlavé akci. Skvělou grafiku demonstruje až v pozdější fázi hry, jelikož počátek se odehrává v až zbytečně temných interiérech. Výborná je animace postav působící maximálně přirozeně a realisticky.

Naprostou špičkou je v ohledu vyprávění příběhu, které je oproti veškeré konkurenci na několikanásobně vyšším levelu. Hře se téměř podařilo najít optimální poměr mezi filmovým dějem, adrenalinovými momenty a napínavou akcí. Pro absolutně dobré hodnocení jí však ještě drobné úpravy chybí.

Hodnocení: 90 %

Klady: Fantastická výprava, postavy, hádanky a puzzly, grafika

Zápory: Místy zbytečně moc akce

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.