RECENZE: Total War Battles: Shogun je bokovka, která neurazí

Total War Battles: Shogun nemá s Total War: Shogun 2, kromě prostředí šestnáctého století japonských dějin, nic společného. Je to odlehčená verze, určená spíše pro mladší hráče.

Total War Battles míří i na mobilní zařízení Zdroj: Oficiální stránky hry

Total War Battles: Shogun (dále jen TWBS) se vyznačuje nápaditým, ale hlavně originálním herním systémem, který vlévá živou vodu do našich strategických žil. TWBS má nejen dobrý nápad a kvalitní, přátelské zpracování, ale přináší i něco svěžího, co se na našich obrazovkách už dlouho neobjevilo.

Po spuštění kampaně, což jsou spolu se skirmish módem jediné hratelné složky hry, vás čeká jednoduchý příběh o zradě klanu Takeda.

V úvodní misi nám hra krom příběhu vysvětlí i základní mechanismy stavění budov a pohybu jednotek. The Creative Assembly si uvědomili omezenost rozdělení bojiště do pruhů, a vsadili na hexagony. Mezi hexagony se přesouvají vojáci do následujících sousedících hexagonů, ale stejně jako s pěšci v šachu, nelze s jednotkami manipulovat směrem vzad.

Čtěte také: RECENZE: Wargame: Evropská krize simuluje střet Sovětů a Amíků

Každá jednotka se hodí na něco jiného. To dává, spolu se zajímavým rozsekáním bojiště na hexagony, hromadu taktických možností. Kampaň není příliš dlouhá, což je spíše plus, protože pak by tvůrci museli vařit z vody.

Stejně jako v každém Total Waru je tu nejen bojiště, ale i mapa světa, na níž se přesouváte od boje k boji. Po některých vyhraných bitvách se otevře možnost zahrát si speciální mapu, na které je potřeba vyřešit složitější úkol. Za vyřešení hráč dostane zkušenosti, jež může vložit do vylepšení budov a jednotek. Bohužel se tyto zkušenosti dají koupit i za reálné peníze.

Bojiště jsou malá a hlavně štíhlá jako svitek pergamenu, což má přímý důsledek na nepříliš jednoduchou stavbu budov. Těch je sice jen šest, ale zato musí na sebe přesně navazovat. Tím autoři trošku ztížili výstavbu základny a vložili do hry další strategický prvek.

[album:http://www.gamezine.topzine.cz/wp-content/uploads/dm-albums/total-war-battles-shogun/]

Na stavbu i trénování jednotek jsou potřeba typické suroviny (zlato, dřevo, železo a čest). Surovin se povětšinou dostává tak akorát, a zkušenější stratég jich dokáže vytřískat tolik, že si tím zajistí pohodlný průběh bitvy.

Ve skirmishi si můžete svůj um vyzkoušet na šesti mapách proti počítači. TWBS bohužel nemá v repertoáru multiplayer, takže se budete pouze mučit proti umělé inteligenci, na níž je jednoduchý recept. Nicméně i tak jsou souboje svižné a zábavné. Bohužel musí mít hráč mrštnou ruku, protože úplně chybí klávesové zkratky. To pokládám za velký mínus.

Čtěte také: RECENZE: Hitman: Absolution je pečlivě vymyšlená stealth akce. Neosloví ovšem každého

Šest odlišných skirmish map, třiadvacet misí a osmnáct úkolů na zkušenosti je málo. Tím víc, že chybí editor map, který byl v nedávné době nedílnou součástí všech strategických her. Zapojoval do tvorby nových map většinu komunity a zaplavoval internetové databáze tunami nových nápadů přetvořených do originálních map.

Celou hrou zní „dobová“ hudba. Instrumentálně je dobře vytvořená, ale po třetí odehrané mapě se už člověk přejí, a raději ji ztlumí. Ozvučení bitev je osekané stejně jako celý herní obsah. Časem budete mít pocit, že by toho TWBS snesl mnohem více.

Grafika není žádný zázrak, a ani při nejvyšším rozlišení hra při zazoomování na pochodující vojáčky neúchvátí mimikou tváří ani ve větru se pohupujícím listím stromů, nýbrž nevzhlednými pixely. Výborné hratelnosti i svižnosti hry to vůbec neuškodí, i tak to lehce zamrzí.

TWBS by obstála bez problémů jako originální série a troufám si říct, že by byla úspěšná i jako masová F2P online strategie. Hra se hodí i pro dětské hráče. TWBS je dostupný na Steamu za pouhopouhá čtyři eura, což je lidová cena za kvalitní porci zábavy.

Hodnocení: 75%

Klady: výborný nápad systému boje, mise mimo hlavní dějovou linku, vyvážené jednotky, svižnost bojů, cena, dostupnost pro android

Zápory: chybí multiplayer a editor map, slabší příběh, chybí klávesové zkratky, herního obsahu by mohlo být více, kupování zkušeností za reálné peníze

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Rostislav Bojko
Možná už i ostřílený redaktor, s prvopočátky na gameway.eu. S velkou chutí píše hlavně o lidech pohybujících se v herním průmyslu. Vždyť je to přece hlavně o lidech, nebo ne?

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.