RECENZE: Sniper Ghost Warrior 2 měl velký potenciál, bohužel ho nevyužil

Po necelých třech letech se na obrazovky počítačů a konzolí vrátil Sniper Ghost Warrior. Druhý díl má vyléčit neduhy jedničky, v recenzi se dozvíte, jak se mu to povedlo.

Nepřátelé se budou třást před neviditelným útočníkem. Zdroj: Oficiální stránky hry
Nepřátelé se budou třást před neviditelným útočníkem. Zdroj: Oficiální stránky hry

První Ghost Warrior si nevystřílel zrovna vysoká hodnocení. Většinou dostával silně podprůměrné pětky nebo šestky, což je v herním businessu dost slabé. Málokoho hra oslovila, ale přiznám se, že jedním z fanoušků (i když zase to nepřehánějme) jsem i já, proto jsem se na pokračování těšil.

Příběh je v pohodě, délka hraní ne

Nebezpečný terorista hledá kupce pro biologickou zbraň. Zastavit ho musí skupinka elitních vojáků v čele s kapitánem Colem Andersonem, kterého se ujme hráč.

Dozvíte se, co se děje, zaslechnete narážku na něco, co se stalo v Sarajevu, poté se do Sarajeva ve vzpomínce podíváte, pak se zase vrátíte do současnosti a hotovo. Vůbec nevadí, že příběh není spletitý jako historický román a nemá dvacet dramatických zvratů, je ale tristní, že kampaň dohrajete za necelých 7 až 8 hodin.

Hra se řadí k áčkovým titulům a je přece jen rozdíl zahrát si GTA (100+ hodin), Zaklínače (40-60 hodin), Battlefield (desítky hodiny online) a další klenoty, nebo si koupit Ghost Warriora, zahrát si v sobotu chvilku po obědě, chvilku po večeři, v neděli ráno po probuzení a před obědem vystřelit poslední kulku.

Mise nejsou špatně udělané a dobře nastavené obtížnosti je promění buď v relativně příjemnou procházku, nebo ve vcelku drsný simulátor. Možnost zopakovat si je po dohrání hry znovu vás ale moc neláká, možná tak za pár měsíců, jsou totiž hodně lineární.

Dobře to měl vyřešené Hitman se svými nepřebernými způsoby likvidace obětí, odměnami za střídání převleků a volbou mezi stealth taktikou a přestřelkami. V Ghost Warrior 2 na tohle můžete zapomenout, když vás nepřátelé odhalí, je s vámi většinou amen.

Grafika a zpracování na jedničku

Krátkost hry zamrzí hlavně proto, že grafika je na špičkové úrovni. CryEngine 3 se postaral o výborné animace i detailní prostředí a mnohdy se budete spíše obdivně dívat na překrásně vymodelovaný puškohled, než abyste se soustředili na likvidaci cíle.

[album:http://www.gamezine.topzine.cz/wp-content/uploads/dm-albums/ghost-warrior-2/]

Tradiční džungli z prvního dílu tentokrát doplnily i jiné typy lokací, včetně města. Engine to zvládá a z hlediska grafického zpracování hře nevytknu vůbec nic. Užijete si slunce i tmavé mise s brýlemi s teplotními senzory nebo nočním viděním, prostředí rozhodně hráče nudit nebude. Nesetkal jsem se ani s bugy, při kterých by hra padala nebo bránila v dokončení mise, předpokládám, že je to v dnešní době už standard.

Arzenál máte k dispozici slušný a nadšenci do zbraní si s chutí vyzkouší různé odstřelovačky. Někdy budete nervózně čekat, až Anderson připraví zbraň k dalšímu výstřelu, jindy budete nepřátele kosit tak rychle, že ani nestačíte mrknout.

Vrátila se taky skvělá Bullet Cam, tedy kamera, která sleduje kulku od chvíle, kdy opustí hlaveň, až do momentu kdy nepříteli prostřelí hlavu. Protože není nechutně brutální, ale naopak při ní vyniknou krásy grafiky a enginu, dost mě zamrzelo, že je jí teď ve hře tak nějak míň. Možná si hráči stěžovali, že je Bullet Cam zbytečně zdržuje při hraní, mně každopádně připadalo, že se jí dočkám jen ve chvíli, kdy zabíjím posledního nepřítele, a to ještě ne vždy.

Multiplayer je dost svérázný

Kromě krátké kampaně toho hra moc nenabízí. Tréninková střelnice je fajn, vyzkoušíte si různé zbraně ze hry hezky v klidu, je ale spíš pro fajnšmekry.

Multiplayer už je zajímavější, ale bude vám chvilku trvat, než se rozehrajete, a zůstává otázkou, jestli na to budete mít dost trpělivosti. Budete pět minut hledat dalekohledem cíl na protějším kopci, než zkušenější sniper (nebo větší šťastlivec) najde vás a pošle vás i s dalekohledem do věčných lovišť.

Jako se některým hrám dá vytknout až příliš nepřehledná akce (na mě tak vždycky působily hry Crysis), Sniper je zase trochu moc rozvláčný a desáté úmrtí v řadě bude krapet na nervy jdoucí. Nechci však hru více hráčů zavrhovat, provedení je originální a vaše pocity, když konečně prostřelíte člověkem ovládanému protivníkovi hlavu, budou o to radostnější.

Verdikt

U nového Ghost Warriora nejvíc zamrzí nevyužitý potenciál. Samozřejmě je těžké udělat hru dlouhou, ale zároveň nestereotypní. Když přidáte akční sekvence se samopalem, zase uslyšíte kritiku, že hra není dost stealth a tak dále a tak dále. Přesto měl být Sniper ne dvakrát, ale klidně i třikrát delší.

Dobré (nebo naopak tím horší?) je to, že těch pár hodin kampaně vás bude provázet nádherná grafika a propracovaný, realistický engine. Trpělivější hráče pak na pár hodin zabaví multiplayer, i když bohužel není pro každého.

Stupnice hodnocení není skoro nikdy jednoznačná, každý hodnotíme individuálně. 100 a 90 % si u mě vyslouží největší pecky, 80 % výborné hry, 50 nebo 60 % bych dal hře celkem špatné, 30 nebo 40 opravdovému propadáku a méně už jen braku, který dělá označení počítačová hra ostudu.


Na Sniper Ghost Warrior 2 pak zbyla sedmička, tedy slušných 70 %. Nebudete na něj roky vzpomínat, ale rozhodně neurazí. Naláká krásnou grafikou, ale srazí vás na kolena krátkou kampaní. Až bude hra v akčních výprodejích, můžu ji doporučit všemi deseti. Ani teď nejsou peníze za druhého Snipera zdaleka vyhozené, počítejte ale s tím, že průměrný student bude na hru déle vydělávat na brigádě, než ji fakticky hrát.

Hodnocení: 70 %
Klady: Krásná grafika, různorodé prostředí, realističnost, výborný engine, slušný výběr zbraní, dobré nastavení obtížnosti
Zápory: Tragicky krátká kampaň, rozporuplný multiplayer, málo Bullet Cam

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Zdeněk Král
Narodil se v dubnu 1991 v Českých Budějovicích. Do roku 2010 navštěvoval pražské Gymnázium Jana Nerudy, nyní studuje na Vysoké škole ekonomické v Praze. Do redakce nastoupil v červnu 2011, od srpna 2012 se stará o herní a technologickou odnož Topzinu, magazín Gamezine.cz

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.