RECENZE: Hra The Walking Dead: Survival Instinct kazí reputaci seriálu i komiksu

Zombie mánie hýbe televizními obrazovkami i monitory počítačů. Komerčně úspěšný seriál The Walking Dead se nově dočkal již druhé videoherní adaptace. Podařilo se vývojářům zlomit prokletí, že hry na motivy filmů stojí jen a pouze za staré bačkory? Čtěte recenzi na GAMEZINE.cz!

Dixon brothers
Velmi slibným pojítkem se seriálovou předlohou je přítomnost bratrů Dixonových. Zdroj: vydavatel hry

The Walking Dead: Survival Instinct je standardní střílečkou z pohledu první osoby, jejíž dějiště se odehrává v kulisách výrazně inspirovaných známým seriálem z produkce americké kabelové televize AMC. Ústřední motiv titulu je pak velice slibný. Hráči se zhostí role oblíbeného Daryla Dixona v období těsně po vypuknutí zombie epidemie

Hlavní hnací motor příběhu je pak zcela jednoznačný – najít ztraceného bratra Merla Dixona, pomáhat přeživším, najít dostatek zásob a hlavně se u toho nenechat sežrat.

Obě postavy dabují seriáloví herci, to je však jeden z mála pozitivních aspektů hry.

To, co fanouškům tohoto brandu zvedá nejen krevní tlak, vypadá papírově neskutečně dobře. Dvě nejvýraznější seriálové postavy a zázemí známého prostředí šponují potenciál do nebeských výšin. Realita je však po pádu z obrovsky nadsazených výšin očekávání poněkud bolestivá.

Omšelý engine

Na první pohled jde o záležitost postavenou na již silně zastaralém enginu. Připusťme si, že ačkoli jej stále lze považovat za stravitelný, rozhodně není díky jednotvárným animacím a omšelému vizuálu klíčovým prvkem budujícím atmosféru. Právě ta je však u tohoto žánru základním charakteristickým znakem.

Na rozdíl od slabší vizuální stránky hry The Walking Dead nabízí širokou paletu znovuobjevených prvků. Po seriálem inspirovaném začátku hra postupně nabízí poněkud pomalý rozjezd, který je však  kostrbatě posouván inovativním konceptem cestování mezi lokacemi. Hráči se mezi jednotlivými levely přesunují motorovými vozidly, která mohou postupně vyměňovat za lepší.

Modely zombií by snad ani nevypadaly špatně, pokud by jich však bylo více než pět.
Modely zombií by snad ani nevypadaly špatně, pokud by jich však bylo více než pět.

Především přesuny mezi jednotlivými lokacemi probíhají tak, že si hráč zvolí následující strategii. Přesun probíhá sice automaticky, avšak na výběr je jedna ze tří cest. Po dálnici, klasickými ulicemi či venkovskými cestami. Na dálnici hráč ušetří výrazné množství paliva, ale pravděpodobnost objevení proviantu a zásob je mizivá, u venkovských cestiček je tomu naopak zatímco třetí možnost je zlatou střední cestou.

Tenhle nápad by fungoval v případě, že by sbírání zásob mělo valný smysl. Pokud se však automobil porouchá, případně benzín během cesty dojde, nic se v zásadě nestane. Hráč se automaticky objeví ve vygenerované lokaci, kde příslušné komponenty musí najít. Přijde vám to naprosto kontraproduktivní? Tenhle nelogický princip redukuje rošádu s výběrem cesty na naprostou zbytečnost.

Naprosto směšný je také fakt, že se opakují neustále zcela identické lokace s naprosto stejně rozmístěnými zásobami. Ze hry to pak činí spíše zcela otravnou záležitost.

Nejhloupější zombie na světě

Hře lámou vaz především zcela neomluvitelné bugy. Zombie se zasekávají v otevřených dveřích, místy je lze zabíjet přes zeď a při posvícení baterkou či výstřelem do vzduchu z několika metrů hráče mnohdy ani nezaregistrují. Nejvíce hře ubližuje paradoxně možnost rychlého zabití formou minihry.

Pokud hráče zombie napadne zblízka, spustí se jednoduchý quicktime event, během něhož lze pokosit desítky nemrtvých. Místo pomalého plížení je tak paradoxně nejsnazší cestou nalákat na sebe všechny nepřátele a pomalu je analogickým způsobem kosit.

Na hře je nesmírně vidět nízký rozpočet a nedostatek času. Během kampaně je k dispozici obstojné množství zbraní, rozdíly mezi jejich vlastnostmi jsou však minimální. U chladných zbraní se vyskytují v zásadě pouze nožík, kladivo a sekyra, přičemž pro usmrcení zombie je potřeba jeden až tři údery. Vzhledem k hůře dostupné munici je nejvýhodnější opatřit si co nejdříve sekyru a filmovou kuši. S těmito zbraněmi se však hráč stává od druhé poloviny hry prakticky neporazitelným, což výrazně demotivuje k dalšímu postupu.

Stejně jako v seriálu je klíčovou zbraní kuše. Je neslyšná a má v podstatě neomezený počet šípů.
Stejně jako v seriálu je klíčovou zbraní kuše. Je neslyšná a má v podstatě neomezený počet šípů.

Jedním ze světlejších momentů jsou neutrální postavy, jež je možné přibírat do party. Teoreticky jejich přítomnost funguje slušně, měli by totiž sloužit jako parťáci, které lze během zastávek vyslat na průzkum. Paradoxní je, že se většinou vrací polomrtví s jen minimálním množstvím zásob. Do jejich léčení je tak téměř pokaždé nutné investovat více prostředků, než sami donesou.

Celá snaha tak kvůli tomuto nesmyslnému designu přichází vniveč.

Na druhou stranu umožňuje volba cesty formovat určitou část hry dle vlastního uvážení, což by v případě optimálnějšího vyladění nepůsobilo vůbec špatně. Titul nabízí i teoretickou znovuhratelnost, ale jestli o ni bude mít někdo zájem, zůstává otázkou.

Pokud by šlo o přibližně osm let starou hru, asi by sklidila v průměru pozitivní hodnocení, nicméně tvrdá konkurence na herním kolbišti neumožňuje Survival Instinctu pořádně roztáhnout křídla.

Verdikt

The Walking Dead: Survival Instinct je koridorovou akční hrou s několika zajímavými nápady. Výsledný dojem však působí jako by byl šitý horkou jehlou a spousta klíčových aspektů není dotažena do konce. Nejedná se o vyložený odpad, hra dokáže minimálně pět hodin zabavit.

Hře by prospěly výrazné úpravy a minimálně ještě alespoň několik měsíců vývoje. Pokud by krabičku zdobila budgetová samolepka s rozumnou cenou v řádu několika set korun, asi by ji bylo možné považovat za celkem solidní kousek.

Hodnocení 40 %

  • Klady: seriálová licence, dabing hlavních postav, neotřelé nápady
  • Zápory: extrémní bugy, nelogičnost, slabý příběh, stísněné prostory, naprosto identické lokace
Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.