RECENZE: Gears of War: Ultimate Edition přináší kultovní klasiku na next-gen

Staří známí se vracejí v plné síle. Zdroj: gearsofwar.com

Kultovní střílečka vydaná exkluzivně pro Xbox 360, kvůli které si kdysi hráči neváhali kupovat herní konzoli, se dočkala remasterované verze určené pro Xbox One. Léty prověřená herní klasika se dočkala nejen výrazného grafického přepracování, ale také dodatečného obsahu. Jak se hrají staré dobré Gearsy na next-gen konzoli? Čtěte recenzi hry Gears of War: Ultimate Edition!

Staří známí se vracejí v plné síle. Zdroj: gearsofwar.com
Staří známí se vracejí v plné síle. Zdroj: gearsofwar.com

Microsoft se po poněkud rozpačitých ohlasech hračské komunity více orientuje na zaběhnuté a osvědčené koncepty. Komunitě lačnící po prověřených značkách tak servíruje jeden ze svých největších klenotů, hardcore střílečku z pohledu třetí osoby, v níž se obyvatelé zemi podobné planety Sera pouštějí do zoufalého boje s Locusty, pod povrchem žijící humanoidní rasou.

Po trilogii rozšířené poněkud rozporuplným doplňkovým prequelem Gears of War: Judgement mají nový hráči možnost blíže poznat jednu z nejstylovějších herních  značek.

Další remaster?

Vydávání remasterovaných her je v současné době v kurzu, s tím však souvisí jeden zcela zásadní problém. Jak hru přetvořit takovým způsobem, aby nabídla dostatek inovací, zároveň však zůstal zachován původní koncept? Vývojářům se s tímto zapeklitým úkolem podařilo poprat na výbornou. Na rozdíl od většiny titulů podobného ražení totiž Gears of War nepřináší pouze vylepšenou audiovizuální stránku hry, ale také dodatečný obsah v podobě přibližně pětice kratších sekvencí nacházejících se v každé kapitole dějství.

Technologický pokrok ja hře výrazným způsobem znát. Výrazné změny doznaly především animace postav, jež byly použity ze třetího dílu. Díky tomu se tvůrcům podařilo zatočit s poněkud směšnými, přesto však otravnými neduhy, jakými bylo například zasekávání postav o nejrůznější překážky. Díky novým animacím a potažmo také novému módu umožňujícímu nižší obtížnost došlo k výraznému zvýšení hratelnosti.

Marcus Fénix
Vylepšený vizuál je poznat na první pohled

Původní Gears of War totiž dle statistik na Xbox 360 dohrála pouze menšina hráčů. Vina této poněkud zvláštní statistice je kladena především závěrečnému souboji se locustím generálem Raamem. Jde o souboj, který je dle mnoha webů a diskuzních fór považován za jeden z nejvíce hardcore soubojů v historii herního průmyslu.

Pokud mě série Gears of War někdy něčím skutečně dostala, pak je to bezesporu skvělý soundtrack. Doteď si pamatuji ten pocit, když jsem před přibližně šesti lety poprvé vložil disk do svého Xboxu a ze skladby podkreslující hlavní menu mi lehce běhal mráz po zádech. Fantastické audio společně s geniální znělkou oznamující vyčištění lokace od nepřátel stále dokáže budovat atmosféru, paradoxně ji však lehce boří vizuální stránka.

Má to stále atmosféru?

Hra sama o sobě vypadá výborně, ale vizuální vykreselní hry se stalo výrazně světlejším a barevnějším. Tento trend nastartoval sice už druhý díl, v případě jedničky však lehce postrádám surovou a beznadějnou atmosféru šedi prostupující kulisy rozbořených lidských měst.

Grafika působí velice moderně, a to i přes lehce zastaralý koncept map, které jsou extrémně chodbovité a klaustrofobní. Zdaleka však nejde o jediný neduh titulu. Za nejslabší stránku považuji framerate kampaně. Multiplayer běží na krásných 60 snímků za vteřinu. V Kampani je však nastaven na pouhých 30 snímků za vteřinu, což považuji v případě xkluzivního titulu pro next-gen konzole za nepříliš lichotivé. Nezřídka se stává, že framerate klesá výrazně nížše pod kýženou hranici 30 FPS.

Cole a Baird prchají před Brumakem
Jako v každé správné áčkové hře nesmí chybět ani obrovská monstra

Na hře lze oproti původní verzi ocenit především multiplayer výrazně ovlivněný třetím dílem. Hráči si v něm mohou zahrát za oblíbené postavy napříč sérií a vyzkoušet velké množství herních módů. Díky této přidané hodnotě poskytuje hra minimálně pár desítek solidních zážitků. Třešničkou na dortu je pak to, že všichni hráči, kteří hru zapnou alespoň jednou do konce prosince roku 2015 získají všechny předchozí díly pro Xbox 360. Ty si díky zpětné kompatibilitě bude možné zahrát i na Xbox One.

Za cenu lehce přesahující 1 000 korun tak hráči dostanou jednu ze stěžejních her, která výrazně ovlivnila jednu celou generaci hráčů. Zcela určitě jde o jeden z nejlepších remaků her vůbec.

Hodnocení: 4*/5

Hodnocení redakce:

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.