Prince of Persia: Zapomenuté písky. Princ a voda, co ho drží nad vodou

Pokud jste si lámali hlavu s tím, co prince potkalo v těch sedmi letech mezi Sands of Time a Warrior Within, už si jí nelámejte. Nový díl Prince of Persia nám zprostředkuje jedno z princových dobrodružství z tohoto období. Je čas na rodinnou návštěvu.

I když by se podle data mohlo zdát, že je hra vydána především kvůli filmu, není tomu tak. A to i přesto, že se v obou názvech objevují písky. Ale v novém princi se tentokrát nebude jednat o Písky času.

Snad nám nevypnou vodu. Foto: Kristina Gonzálezová, Topzine.cz

Bylo, nebylo, aneb o co tu jde

Princ zdárně přežil události, které jsme s ním prožili v The Sands of Time, a nyní se vydává do království svého bratra Malika, aby se od něj naučil velet a vládnout. Přesně jak si to přeje jeho otec. Jakmile ale dorazí k prastaré pevnosti, centru bratrova panství, zjišťuje, že si nevybral nejlepší dobu pro rodinné setkání. Malik se zrovna snaží ubránit obrovské armádě nepřátel. Setkávají se uprostřed pevnosti, kde chce Malik vypustit starobylou armádu, kterou tam prý za sebou nechal král Šalamoun. Když armádu vypustí, zjišťují, že legenda nebyla úplně přesná. Probuzená armáda se Malikovi nepodřizuje a začíná měnit všechny přeživší v písečné sochy. Oba bratři jsou proti své vůli odděleni. Princ při hledání svého bratra naráží na zvláštní místo, které je mu něčím povědomé. Zde se setkává s Razií, starobylou džinou, od níž se dozvídá pravdu o armádě i to, jak ji zastavit. A tak se princ vydává hlouběji do pevnosti obdařený silami od Razie, aby armádu zastavil.

Princ najde spojence na nečekaném místě. Foto: Kristina Gonzálezová, Topzine.cz

K čemu písek, když si můžu hrát s vodou

I přesto, že princ nemá k dispozici písky času, o moc nad časem nepřijdeme. Díky Raziininu daru je princ opět schopen ovládat čas, tentokrát ho ale může jen vracet zpět. Sice nás nečekají divoké hrátky s časem jako v předchozích dílech, ale nudit se rozhodně nebudeme. Princ dostává do vínku moc zmrazit vodu a prochází pevností, které se přezdívá Oáza. A teď si dejte dvě a dvě dohromady – v tomto případě leží voda na každém kroku. Takže můžete z vodopádu vytvořit stěnu a z vody tryskající z trubky tyč či sloup. Čím dále postupujete hrou je jejich použití složitější a náročnější na postřeh.

Žádná tyč v dohledu, nevadí, zmrazím si vodu. Foto: Kristina Gonzálezová, Topzine.cz

Nový Princ přichází s jednoduchým systémem vylepšení. Za každého zabitého nepřítele (to platí od momentu, kdy je vypuštěna armáda) dostává jistý počet bodů zkušeností, a když jich má dost, dostane jeden bod vylepšení a může jít nakupovat, pardon vylepšovat. Možností na výběr má poměrně dost, kromě zvětšení životního ukazatele, přidání jedné nádržky na energii či prodloužení „mrazícího“ času, nabízí se i čtyři schopnosti, které může nadále vylepšovat. Zmíněná energie je odčerpávána vracením času i použitím jedné ze čtyř schopností – kamenné brnění, ledové střely, oheň a něco jako tlaková vlna – a získává se buď rozbíjením nádob, nebo vypadává z nepřátel, to samé platí i pro doplňování života.

Hra nám nabízí spoustu možností. Foto: Kristina Gonzálezová, Topzine.cz

Souboje jsou jedním slovem masivní. V jednom momentě na prince útočí i stovka nepřátel. Autoři se bohužel nedrželi systému použitého ve Warrior Within a Two Thrones a soubojový systém je velmi jednoduchý, v zásadě připomíná „clickfest“ ze Sands of Time.  Princ ovládá několik úderů, ale chybí zde možnost krytí, což podle mě souboje degraduje. Trochu se to vyrovnává tím, že ne na všechny nepřátelé platí základní údery, a tak nejde jen o bezduché klikání.

Nepřítel kam se podíváš. Foto: Kristina Gonzálezová, Topzine.cz

Pasti, pasti, pastičky aneb S akrobacií nejdál dojdeš

Princ opět provádí akrobatické kousky, za které by se nemusel stydět ani cirkusák s dvacetiletou praxí. Nových pohybů princ příliš nedostal, snad jen že nyní zvládne lézt po vystouplých cihlách. Celou cestu pevností mu zpestřují oblíbené bodce v podlaze, kůly s ostřím, velmi nebezpečná kyvadla a samozřejmě také nejrůznější páky a spínače. Hráči tak nezbývá nic jiného než začít používat svůj smysl pro logiku, aby se dostal dál. Cesta je bohužel vždy jen jedna.

A kudy dál? Foto: Kristina Gonzálezová, Topzine.cz

Ubisoft na nového prince použil stejného enginu, v jakém funguje například i Assasins Creed 2. Grafika je pěkná na pohled, ale oči vám v důlcích zůstanou. Zpracování vody, která je ve hře velmi důležitým prvkem, se povedlo. Není sice tak realistická jako například v Bioshocku, ale do pohádkové atmosféry Zapomenutých písků se hodí výborně. Plusem jsou i filmy renderované přímo z prostředí hry. Ve hře se bohužel objevuje stálá nemoc všech novějších princů, špatná kamera. Opět se dokáže natočit do nejnemožnějších úhlů a ztížit tak hraní.

On nemá jen svaly, ale i hlavu. Foto: Kristina Gonzálezová, Topzine.cz

Hra obsahuje český dabing, který sám o sobě není špatný, postavy jsou namluveny poměrně dobře. Chybička se ovšem vloudila do „filmů“, kde je dabing zoufale nesynchronní s videem a kazí atmosféru. Když už jsme u toho zvuku, pochvalu si zaslouží herní soundtrack, který krásně prohlubuje celý zážitek ze hry.

Suma sumárum

Pokud jste příznivcem celé série PoP, dostanete porci zábavy, na kterou jste zvyklí a náležitě si jí užijete. Pokud ale příznivci nejste a hráli jste předchozí díly, může vám hra připadat, jako starý odvar s několika novými příchutěmi. Buď jak buď, Prince of Persia: Zapomenuté písky stojí za zahrání, protože s sebou přináší kvalitní zábavu na několik hodin. Ubisoft prostě po experimentu z roku 2008 vsadil na jistotu, což je škoda, protože nový Princ se až příliš podobá těm předchozím. No, nechme se překvapit, jak se to bude vyvíjet dál a snad se tu zase spolu setkáme u další dílu.

Název: Prince of Persia: Zapomenuté písky
Výrobce: Ubisoft
Vydavatel v ČR: Playman
Multiplayer: Ne
Platforma: PC, PS3, XBox 360
Doba hraní: 7-10 hodin
Doporučená cena: 1199 Kč

Hodnocení: **** (80%)

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Kristina Gonzálezová

Narodila se 1. 2. předrevolučního roku 1988. Vystudovala Gymnázium Evropská (se zaměřením na hudbu). Rok pobyla na fakultě informatiky, obor počítačová grafika (nyní má studium přerušené), aby se potom vrhla do víru studia klasické archeologie na fakultě filozofické. Přispívat bude do podrubriky PC her, které jsou její oblíbenou zábavou. Samozřejmě, že ne jedinou. Ráda čte, provozuje turistiku a poslouchá hudbu.

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.