PREVIEW: TES V: Skyrim chce dobýt RPG trůn. Pomohou mu draci

Jestli přijede 11. listopadu Martin na bílém koni, nevíme, ovšem že s sebou bude mít placku s názvem The Elder Scrolls Skyrim, je skoro jisté. Čtěte, co všechno přinese nejnovější díl slavné série!

Draci mají být hlavním trumfem v rukávu populární fantasy série Zdroj: distributor hry

Každý díl posunul grafické zpracování o kus vpřed a nejinak tomu je i u nového kousku. Chvilku se dokonce spekulovalo o id Tech 5, než autoři představili jejich vlastní Creation Engine. Lákadlem je využití DirectX 11, ale hra je bohužel vyvíjena zároveň na konzole, a základem je tedy stále DirectX 9.

Vodní plochy i lesy a vůbec všechny přírodní scenérie vypadají ze screenů ovšem opravdu parádně a mluvčí Betshedy Pete Hines potvrdil, že milovníci přírody mohou vypnout všechny ukazatele a kompas a jen se kochat.

Čtěte také: RECENZE: Driver San Francisco vyvažuje špatný příběh naleštěnými bouráky

Grafické provedení kouzel a jejich účinků by mělo být taktéž skvělé. Celé uživatelské rozhraní má být jednodušší a intuitivnější, pro fajnšmekry je tu možnost detailně zkoumat položky v inventáři, protože jsou zobrazeny ve 3D.

Skyrim je částí kraje Tamriel stejně jako oblasti Morrowind a Oblivion, se kterým má mít podobnou rozlohu. Nachází se na severu, čekají nás tedy vysoká pohoří a údolí, zasněžené horské vesničky i tajemné staré zříceniny. Celý kraj se však třese před zvěstmi, že se po několika staletích objevili draci.

Draci jako ze středověku a hollywoodských filmů

Todd Howard řekl, že fan požadavky byly dva: multiplayer a draci. Vyslyšen byl však jen jeden, online multiplayer jakéhokoli druhu tedy nebude. Stejně jako předcházející dobrodružství, vše začíná tvorbou postavy – výběrem jedné z deseti ras (elf, orc, imperial) s unikátními vlastnostmi a upravením vzhledu – a pak hurá do hry. Že příběh moc objevně nevypadá, o tom se přesvědčíte sami.

Skyrim chce kromě otevřeného světa nabídnout také slušnou grafiku

Draky kdysi ze země vyhnali takzvaní Drakorození, avšak ti byli vyvražděni zároveň s rodem Septimů, a tak se draci vrátili. Po vlně zoufalství svítá naděje: jeden Drakorozený ještě žije a je jím samozřejmě  hlavní hrdina.

Draci se ve hře nevyskytují jen kvůli příběhu, čas od času se s nimi (prý nelineárně) utkáme, boj s těmito velkými mytickými tvory má být jedním z hlavních taháků Skyrimu. Po každém udolaném dráčkovi navíc zůstane jeho duše, která odemkne část příkazu v dračím jazyce, jenž má různé účinky.

Život je boj

Hlavními novinkami je však nový bojový mechanismus, interakce s prostředím a režim rozhovorů. Soubojový systém má být akčnější a fyzičtější než v Oblivionu. To samozřejmě není vše, o větší variabilitu soubojů se postará systém dvě ruce – dvě zbraně. Kombinovat půjde úplně libovolně, od klasiky meč + štít až např. po dvě kouzla, a slíbeny jsou i oblíbené zakončovací údery. Výraznou změnou prošlo přidělování zkušeností, a volba povolání dokonce chybí úplně, místo ní si na každé nové úrovni zvolíme nějakou speciální schopnost.

Nový TES totiž využívá systém, který přinesl už Dungeon Siege: hrdinovi se prostě zlepšují ty schopnosti, které využívá. Hra tak umožňuje přejít třeba v půlce od rubání mečem k magii bez jakékoli penalizace, tedy krom rozmělnění specializace. Kompletně překopaný je i systém rozhovorů (jako nový Fallout) a hlavně chování NPC.

Zajímají vás nejnovější technologie? Cena iPhone 4S odhalena. Víme, za kolik ho v ČR pořídíte

S Radiant story systémem by měly být daleko uvěřitelnější a živější a i vaše chování k ostatním postavám má mít odezvu, např. když vyházíte pár věcí z inventáře, tak se o ně NPC poperou nebo vám je zkusí vrátit. Často diskutované levelování s hráčem z předešlých dílů zůstane, tentokrát má ale každý protivník levelovat jinak.

V jeskyních a kobkách na hráče čekají mnohá tajemství

Dojmy redaktorů, kteří měli možnost si TES zahrát, mluví o rozdílných koncích questů, akcích odehrávajících se nezávisle na hráči a editor je prý natolik mocný, že schopní modeři mohou částečně upravovat i hlavní příběh.

K tomu všemu si připočtěte soundtrack, o který se postará Jeremy Soule, a snad nikdo nemůže pochybovat, že tu máme po Zaklínači 2 druhou RPG pecku tohoto roku. The Elder Scrolls V: Skyrim vyjde v již zmíněném magickém datu 11. listopadu 2011 pro Xbox 360 (který má exkluzivitu na DLC), PlayStation 3 a PC.

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

1 Comment on PREVIEW: TES V: Skyrim chce dobýt RPG trůn. Pomohou mu draci

  1. I experimented with vniiewg your blog on my blackberry and the format doesnt seem to be correct. Might want to check it out on WAP as well as it seems most mobile phone layouts are not working with your website.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.