Preview: Mafia 2. Očekávaná herní pecka je tady

Jestli jste netrpělivě odškrtávali dny zbývající do vydání Mafie 2, ještě nahonem upgradovali počítač a obesílali všechny příbuzné s prosbou o koupi této hry, teď už nemusíte. Mafie 2 je tu.

Není snad českého hráče (i toho svátečního), který by neslyšel o Mafii, o hře českého vývojářského studia Illusion Softwork (dnes 2K Czech), která dosáhla světového významu. Psal se rok 2002 a na našich monitorech se objevila nová česká hra, která uchvátila tisíce domácích fanoušků a později i ty evropské i americké.

Minulý týden, přesně řečeno 27. srpna, jsme se konečně dočkali slibovaného pokračování. Poučili se vývojáři ze svých chyb? A dokážou navázat na úspěch prvního dílu? Jisté vodítko nám poskytlo nedávno vydané demo.

Z 30. let se tentokrát přesuneme do let 40. a 50., z krize do poválečného období. Setkáváme se zde s novým hrdinou a příběh, který se odehrává v jiném městě (opět fiktivním) jménem Empire Bay, tak není přímým pokračováním událostí z jedničky. Celá hra doznala jistých změn. Jak v grafice, tak v herních mechanismech, dialozích či přestřelkách. Demo samotné (tedy to veřejné) je velmi krátké, obsahuje jedinou misi, která nám má prakticky má jen ukázat, jaké novinky máme očekávat.

Takže jaké jsou vlastně ty novinky ve hře Mafia 2? První změnou, které si rozhodně všimnete ihned po spuštění, je grafika. Je vidět skrz okna, lidé jsou různorodější a už není rozdíl mezi aktivním místem a tím zbytkem. Hra běží na Illusion™ enginu, který byl vyvinut pouze pro její účely. Změn se dočkalo i ovládání, tedy stále nám zůstává klasické WSAD a myš, ale jsou tu drobné změny, na které si budeme muset zvykat, např. nové akční tlačítko či výběr zbraní. Příjemnou novinkou byla minimapa v pravém dolním rohu obrazovky. Pokud jste jako já měli občas problémy se v Mafii dostat na určené místo, to ve druhém díle odpadá. Na minimapě se nám zobrazí červená čára, která nás dovede až na cílové místo. Jistě, někdo by mohl namítnout, že je to příliš velké zjednodušení, ale toho, kdo si chce užít příběh a nebloudit přitom po městě, to jistě potěší. Ovšem nejlepší novinkou je možnost krytí a následné vyklánění se při přestřelkách. Je nutno přiznat, že tahle věc v jedničce dopracovaná nebyla, ale nyní je chyba napravena. Přidává to do hry strategický rozměr, který ocení hlavně ti, co nejsou stavěni na „hurá akce“.

Co říci k příběhu. Setkáváme se s Vitem Scalettou, který se vrací z války. Ne, že by byl takový patriot, aby se dal naverbovat. Po neúspěšném přepadení se svým přítelem Joem, dostává na výběr: válka nebo kriminál. Zatímco Vito se snažil přežít válku, Joe se dal k mafii. Takže poté co se spolu opět setkávají, dává Vitovi nabídku, kterou neodmítne. Příběh pochází opět z pera Dana Vávry (stejně jako první díl). Dočkáme se prý tří kapitol a celkem osmnácti misí.

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Kristina Gonzálezová
Narodila se 1. 2. předrevolučního roku 1988. Vystudovala Gymnázium Evropská (se zaměřením na hudbu). Rok pobyla na fakultě informatiky, obor počítačová grafika (nyní má studium přerušené), aby se potom vrhla do víru studia klasické archeologie na fakultě filozofické. Přispívat bude do podrubriky PC her, které jsou její oblíbenou zábavou. Samozřejmě, že ne jedinou. Ráda čte, provozuje turistiku a poslouchá hudbu.

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.