Preview: Dragon Age 2 v pozici nastupující legendy

Pokračování nejlepšího RPG poslední dekády se nezadržitelně blíží a rostoucí napětí nedává žádnému fandovi spát. Spojením dvou her – Dragon Age Prameny a Mass Effect – má vzniknout klenot herního žánru, a podle autorů se můžeme těšit na propracovaný epický příběh filmových kvalit. Co konkrétně nás má přikovat k židlím na dlouhé hodiny?

Zpracování soubojů opět na jedničku. zdroj:bioware.com

Já jsem legenda

První výraznou inovací oproti Pramenům je, že hlavní hrdina/hrdinka konečně umí mluvit a projevovat více své emoce. Uprchlík jménem Hawk se svou rodinou prchá před zplozenci od Lotheringu, který to schytal jako první po porážce králova vojska u Ostagaru. Story je taktéž rozkouskované do širšího časového období. Příběh bude vyprávěn retrospektivně bývalým členem Hawkovy družiny, kterého vyslýchá sestra Řádu s nepříjemným přízvukem (jako ostatně všichni francouzi mluvící anglicky). Proč u toho není sám hrdina? Kde je zbytek družiny? A co na to Jan Tleskač?

Změnil se i způsob dialogů, který se dělí primárně na tři: hodný-sarkastický-pragmatický. Poslední je sice jakýmsi ekvivalentem pro zlou volbu, ale mnohým hráčům to může přijít normální. Když se kácí les, létají třísky. V některých situacích se přidá i možnost se na něco dodatečně poptat a vytáhnout víc informací. Vše v jednoduchém massefectovském systému.

Jednoduché, přehledné. Už teď nás svrbí prsty. zdroj:bioware.com

Zabrousit drápy, prosím

Další změnou je lehce vylepšená grafika. Nebojte, pokud jste rozběhli Prameny, dvojka poběží taktéž. Zvukový doprovod je opět parádní. Možná je to jen pocit, ale zbytek změn je spíše kosmetický. Inventář vypadá téměř totožně, byť skill-tree vypadá jako skill-bush. Zůstávají i klasické atributy. Příjemné osvěžení je, že pro dosažení silného skillu či kouzla, které bývá z pravidla na konci vývojového stupně, nemusíte postavu naučit všechny ostatní slabší schopnosti a lze jít oklikou jen přes jednu větev.

Nejrůznějí herní bonusy hru zpestří. Toto brnění známe z Dead Space 2 zdroj:bioware.com

Jednotliví parťáci budou mít jako bonus svoje speciální schopnosti, které navíc budou záviset na vašem společném vztahu (přítel-rival). Taktéž mají pevně daný svůj set oblečení. Pokud budete chtít obléct mága do plátové zbroje, pošle vás k šípku a brnění si prostě nevezme, i když má na něj atributy. To zajistí, že postavy budou vypadat náležitě ke svému povolání. Došlo i k lehkému upgradu pohybů. Mágové lomí častěji rukama a kreslí magické symboly, zloděj skáče po bojišti jako Darth Maul a bojovník to zkrátka pořádně kydlí. Hra vyjde 11.března na PC, PS3 a Xbox 360°. Od úterý je ke stažení demo, za jehož dohrání vás čeká in-game odměna.

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Roman Šeiner
Vystudoval jsem na všeobecném gymnázium Českolipská, zdárně odmaturoval a nyní studuju Veřejnou správu v zemědělství a v péči o krajinu na ČZU v Praze, třetí ročník. Mám rád sport (florbal), muziku (bass kytara), filmy (Dark Knight) a logicky i PC hry (Starcraft 2).

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.




Preview: Dragon Age 2 v pozici nastupující legendy