Next-gen konzole se podle Cryteku nemohou vyrovnat počítačům

Studio Crytek je na herní scéně tak trochu guru, co se technologií týče, proto přináší další hypotézy, tentokrát k záležitostem ohledně nové generace herních konzolí.

Městská džungle - ideální hřiště pro futuristického lovce Zdroj: oficiální stránky
Městská džungle – ideální hřiště pro futuristického lovce  Zdroj: oficiální stránky

Šéf Cryteku Cevat Yerli je sice u Sony i Microsoftu v rámci hlubších informací ohledně nové generace herních konzolí vázán dohodou mlčenlivosti, neodpustil si však v rozhovoru pro Eurogamer uvést svá přesvědčení týkající se především srovnání nových konzolí s herními PC.

Podle Yerliho není možné, aby nové konzole mohly konkurovat herním počítačovým sestavám. Jedním z hlavních ukazatelů je totiž cena. Je nemožné vytvořit konzoli, která by obsahovala to nejmodernější herní železo a stále by byla několikanásobně levnější než high-end PC.

Nepřehlédněte: Crysis 3 těsně před vydáním prezentuje zbraňový arzenál. Sledujte trailer

„Realisticky, z čistě cenového hlediska je to nemožné. Nelze nabalit 2 až 3 tisíce dolarů do, řekněme, 500dolarové konzole. Neříkám, že budou stát 500 dolarů. Možná je vypustí za 2 000, ale spotřebitelská cena je většinou mnohem níže. Takže vzhledem ke spotřebitelské ceně, nákladům na postavení herního PC a množství energie, kterou bude následně využívat, to není možné,“ řekl Yerli.

Je v tom tedy čistá logika. Herní konzole jsou cenově i v případě spotřeby někde úplně jinde než náklady spjaté s pořízením i wattáží vysoce výkonného počítače.

Aktuální titul studia Crytek, Crysis 3, se 21. února chystá na pulty obchodů. Kromě toho, že se má jednat o nejlépe vypadající titul na současných konzolích, neměl by se podle Yerliho lišit přinejmenším od první várky her na konzolích nové generace.

Čtěte také: RECENZE: Hotline Miami je šíleně brutální, ale má chytlavou hratelnost

„Projekty Cryteku budou obvykle velký kus nad tím, co jsme na současných konzolích dokázali. Vlastně si myslím, že lidé žasnou nad možnou skutečností, jak se next-gen launchové tituly jiných firem nebudou tolik lišit od Crysis 3,“ vyjádřil se Yerli v rozhovoru pro CVG počátkem února a zároveň pochválil svůj vývojářský tým za vytvoření hry s vlastní vizuální identitou.

„Myslím, že žádná hra ničeho podobného nikdy nedosáhla. Jedná se o vizuální podívanou,“ dodal. Kromě Xboxu 360 a PlayStationu 3 se třetí Crysis objeví samozřejmě i pro PC, kde využije svůj potenciál na maximum.

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Jakub Bilko
Jakub byl členem redakce od února 2011 do března 2013.

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.




Next-gen konzole se podle Cryteku nemohou vyrovnat počítačům