Middle-Earth: Shadow of Mordor slibuje intenzivní zážitek ze světa Pána prstenů

Hlavní postava, padlý hraničář Talion, bude hnána touhou po pomstě. Už zase. Zdroj: vydavatel hry

Vývojářské studio Monolith oznámilo zbrusu novou hru z oblíbeného prostředí Pána prstenů. Dle nejnovějších informací má titul nabídnout celou řadu inovací, které dosud žádná hra nepřinesla. Pýcha předchází pád. Stane se tak i v tomto případě?

Hlavní postava, padlý hraničář Talion, bude hnána touhou po pomstě. Už zase. Zdroj: vydavatel hry
Hlavní postava, padlý hraničář Talion, bude hnán touhou po pomstě. Už zase. Zdroj: Vydavatel hry

Tolkienovské univerzum se ve světě těší obrovské popularitě. Nejinak je tomu i videoherním poli, kde však většina titulů vzbudila v řadách fanoušků Středozemě poněkud rozporuplné přijetí. Namísto herní adaptace momentálně aktuálního Hobita se dějiště nejnovějšího titulu bude odehrávat v období herně dosud nezpracovaném. Časově bude nová hra s podtitulem Shadows of Mordor zasazena mezi knihy Hobit a Pán prstenů. Zajímavější, ale dle diskuzních fór výrazně kontroverznější, je však geografické zakotvení hry.

Příběh se sice bude odehrávat ve všem fanouškům jistě známém Mordoru, avšak ve zcela jiné podobě, než je známa z filmů. Spousta zeleného lupení, zpěv ptáků a květiny třpytící se v kapkách ranní rosy. To by ve spojení se zemí temného pána mělo znít spíše jako oxymóron. Zdůvodněním je zasazení děje do období, v němž Mordor ještě nestihly zavalit hordy skřetů a Sauron z něj ještě neučinil svoji základnu.

Už zase touha po pomstě

Hráči se zhostí postavy padlého hraničáře Taliona, jenž byl před smrtí nucen sledovat smrt svých blízkých. Tam, kde příběh smrtelníka končí, však na scénu přichází duch, který Taliona vzkřísí a probudí v něm touhu po pomstě. Poněkud hodně slabého ústředního motivu si je však vědom i scénárista, který jeho existence zdůvodnil jako nutný základní kámen pro budování rozsáhlého příběhu.

Dle prohlášení autorů by mělo jít o RPG z pohledu třetí osoby zasazené do neskutečně živého světa. Hráči si budou moci vybrat styl boje mezi tichým postupem, bezhlavým vražděním či útoky na dálku. Každá činnost pak bude rozvíjet speciální strom schopností, díky čemu má být kladen velký důraz na individuální vývoj hráčovy postavy. Nejslibněji znějící zprávou je především obrovská možnost voleb. Hráči se může stát, že v úkolu, jímž je zlikvidování nepřátelského skřeta, dojde pouze k jeho zranění. Pokud pak dotyčnou osobu hráč potká později během kampaně, bude mít jiný level, a zároveň se změní i její osobnost.

Soubojový systém má být poněkud podobný tomu z trilogie her o Batmanovi, tedy plný rychlých quick-time sekvencí. Velkým příslibem je také jméno Christiana Cantamessy, borce, jenž se podílel na dnes již kultovním Red Dead Redemption. Datum vydání hry zatím nebylo oznámeno, nicméně by k němu mělo dojít během roku 2014.

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.