Mercedes sestrojil neviditelný automobil. Maskuje se jako predátor

FOTO: Neviditelný mercedesPrincipem reklamy bývá zviditelnit produkt v očích spotřebitele. Mercedes dosáhl kýženého efektu přesným opakem, nechal nové auto zmizet.

Auta už nemusí jezdit jen na benzín, naftu nebo plyn. Existují také elektromobily, hybridy a od roku 2010 i auta s vodíkovým pohonem.

Technologie, kterou představil Mercedes, se jmenuje F-CELL Hydrogen [hydrogen je anglicky vodík] a láká na šetrnost k přírodě. Konkrétně na emise 0,0.

Za zmínku ale stojí hlavně technologicky vymakaná reklama, kterou Mercedes použil. Auto, které příroda nevidí, nechal zmizet i před očima lidí. Stačilo pokrýt jednu polovinu vozu plátnem s LED diodami a na druhou stranu umístit kameru Canon. Ta v reálném čase vysílala na plátno obraz za autem, takže ve výsledku viděli kolemjdoucí jen trochu rozmazaný, neviditelný tvar. Z druhé strany vypadalo auto jako klasický Mercedes třídy B, vodíkový pohon se zvenčí nepozná.

Čtěte také: Anonymous hackli e-mail syrského prezidenta. Heslo bylo 12345

Podobný trik není ničím novým. Japonští nadšenci sestavili neviditelný plášť na stejném principu a Američané se mohli o Halloweenu kochat mužem převlečeným za Apple iPad s průhlednou dírou v břiše.

Každopádně dosáhli v marketingovém oddělení svého. O neviditelném autě se píše všude po světě a nová technologie se tak za pár hodin stala celkem známou.

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Zdeněk Král

Narodil se v dubnu 1991 v Českých Budějovicích. Do roku 2010 navštěvoval pražské Gymnázium Jana Nerudy, nyní studuje na Vysoké škole ekonomické v Praze. Do redakce nastoupil v červnu 2011, od srpna 2012 se stará o herní a technologickou odnož Topzinu, magazín Gamezine.cz

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.