Mass Effect 3: preview. Epické završení vesmírné odyssey od Bioware klepe na dveře

Datum vydání  vesmírné odyssey velitele Sheparda už klepe na dveře. Mass Effect 3 bude podle prvních oficiálních informací ještě velkolepější. Podaří se studiu Bioware nezklamat komunitu, nebo přijde kontroverze jako v případě Dragon Age 2?

Jeden z vůbec prvních oficiálních screenshotů z Mass Effect 3 Zdroj: Vydavatel hry

DLC Arrival nás zavede mezi Batariány, s nimiž jsme se mohli blíže setkat již v DLC k prvnímu dílu Bring Down the Sky, a zahrnuje Shepardovu práci v utajení. Důležité je, že události tohoto DLC vedou přímo k začátku třetího dílu.

Příběh – pozor může obsahovat stopy spoilerů

Na začátku hry bude velitel Shepard stát před soudním tribunálem, aby se zodpověděl ze svých činů provedených v DLC Arrival. Zdá se, že zničení soustavy Batariánu, samozřejmě kvůli zastavení invaze Reaperů, někomu připadá příliš radikální. Nikdo totiž Shepardovi ohledně Reaperů nevěří. Začátek jejich invaze vyvede všechny z omylu. Shepard tak místo absolvování zdlouhavého soudního procesu musí zachránit galaxii.

Tentokrát se ale nemůže spolehnout na pomoc Cerbera, právě naopak z nějakého důvodu ho chce Cerberus i Záhadný mrtvého. Pomoc ovšem najde u starých parťáků. Invazi se spolu se Shepardem pokusí zastavit například Liara, Kaidan/Ashley, Wrexx, Garrus, Mordin a Legion, samozřejmě jen pokud přežili. Během zachraňování galaxie potká i další staré známé, namátkou třeba kapitána Andersona či velvyslance Udinu.

Z nových tváří nám byl zatím představen jen mariňák James Sanders. Naivní idealista, který nám bude zlehčovat napjaté situace. Pokud jste četli jeden ze dvou románů ze světa Mass Effectu, může vám být jméno Sanders povědomé díky hlavní hrdince Kahlee Sandersové. Jestli je tu nějaká rodinná spojitost zatím není známo, Bioware mlčí. Zato nám potvrdila, že Sanders není ostřelovačem z traileru.

Podle prvních obrázků je jasné, že styl hry se razantních změn nedočká

Ale jen s hrstkou parťáků, jakkoli úžasných, Shepard galaxii nezachrání. A proto přichází na řadu diplomacie. Velitel bude muset hledat pomoc u rozličných ras, jenže ty mají vlastní problémy, které musí být vyřešeny ještě předtím, než se pustí do boje s Reapery. Díky tomu se Shepard dostane do probíhajícího konfliktu mezi Kvariány a Gethy či Salariány a Krogany. Bioware také prozradila, že už zná konec celé trilogie, který prý bude monumentální.

Cestování a boj – co víc si může hrdina přát

Kromě Londýna, o kterém víme díky traileru, se Shepard při své misi za záchranu veškerého života podívá i do New Yorku, na měsíc Koriana, Mars a na svět Salariánů. Další místa zůstávají ve hvězdách, přesněji řečeno v hlavách vývojářů. Prostředí by mělo být, dle vyjádření vývojářů, větší a detailnější, kupříkladu bychom měli vidět chodící obyvatele nebo třeba bojující vesmírné lodě.

Dynamičnost soubojů z druhého dílu prý zůstává, vrátit by se měl složitější RPG systém z jedničky, ovšem vylepšený. Inovace dozná systém krytí, Shepard teď bude moci zůstat v krytu a přitom se neomezeně pohybovat po bojišti. Také se konečně naučil skákat, a tak už nebude nutné se nejdříve skrčit, a pak teprve přeskočit překážku.

Producent Casey Hudson se rozhovořil o inteligenci nepřátel: „Všichni mají své specifické role na bojišti a tyto role spolupracují, protože mají každá unikátní taktickou výhodu.“ Nepřátelská AI by měla být mnohem agresivnější.

Proti Shepardovi a jeho partě dobrovolníků bude stát jak Cerberus v čele se Záhadným, tak i Reaperská invazní armáda. Cerberus bude disponovat mechanoidy, útočnými jednotkami a šokovými vojáky ve stylu ninjů. Reaperů bude několik druhů a velikostí od těch nejmenších 500-600 metrů dlouhých, až po obrovské, několikakilometrové Heraldy.

Nepřátelé nyní budou mít dynamičtější poškození, což nám otevírá dveře k troše taktizování, někomu bude stačit prostřelit helmu, jinému bude Shepard muset ustřílet končetiny, atd. Třídy by měly pravděpodobně zůstat stejné, přibude nový class Heavy Melee a inženýři budou moci stavět střelné věže.

Odškrtáváme dny v kalendáři

Do vydání zbývá ještě necelých osm měsíců a Bioware má před sebou moře práce. Rozhodně se je na co těšit, už jenom to, že se dozvíme, jaké fatální následky budou mít naše rozhodnutí z obou předchozích dílů či jak bude pokračovat vztah s Liarou/Kaidanem/Ashley (laskavý čtenář si vybere odpovídající možnost). Takže nezbývá než Bioware popřát hodně štěstí a hodně dobrých nápadů a začít odškrtávat dny v kalendáři.

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Kristina Gonzálezová
Narodila se 1. 2. předrevolučního roku 1988. Vystudovala Gymnázium Evropská (se zaměřením na hudbu). Rok pobyla na fakultě informatiky, obor počítačová grafika (nyní má studium přerušené), aby se potom vrhla do víru studia klasické archeologie na fakultě filozofické. Přispívat bude do podrubriky PC her, které jsou její oblíbenou zábavou. Samozřejmě, že ne jedinou. Ráda čte, provozuje turistiku a poslouchá hudbu.

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.