Hráli jsme Army of Two 3: Devils Cartel. Přinášíme exkluzivní první dojmy

Žádný z nejstylovějších atributů původních her nebude chybět ani v dalším pokračování. zdroj: vydavatel hry

Gamescom 2012 přinesl novinářům možnost zahrát si ještě nedokončenou hru Army of Two: Devils Cartel. GAMEZINE.cz přináší svým čtenářům první dojmy přímo ze hry.

Žádný z nejstylovějších atributů původních her nebude chybět ani v dalším pokračování Zdroj: vydavatel hry

Původní hra Army of Two vycházela jako exkluzivní titul pro Xbox 360. Svým béčkovým charakterem připomínajícím akčňáky z osmdesátých let si získala zástupy fanoušků, mimo jiné také nalákané výtečným kooperativním režimem hry pro dva hráče.

Druhý díl už sice nebyl tak velkou peckou, ale relativně slušné prodeje zařídily další pokračování.

Čtěte také: Gamescom 2012: Vybrali jsme 10 nejočekávanějších her podzimu 2012

Devils Cartel se od svých předchůdců liší už na první pohled, jako první hra střílečka z pohledu třetí osoby totiž běží na vynikajícím enginu Frostbite 2, jedním z hlavních faktorů úspěchů snad nejlepšího FPS minulého roku, Battlefieldu 3.

Nový engine prospěl hře především po fyzikální stránce, neboť je prostředí téměř kompletně zničitelné. Dopady kulek dokáží doslova rvát omítku ze stěn nebo si hravě poradit s dřevěnými prkny. Ekvivalentní model je aplikován i na lidské postavy. Jejich pády vypadají poměrně přirozeně, střelba ze zbraní těžšího kalibru roztrhá jejich těla na kusy.

Kooperativní režim

Celá hra je zcela očividně cílená především na již zmíněný kooperativní režim. Mnohem častější jsou sekvence, v nichž si musí obě postavy vzájemně pomáhat. Překonávání jinak nedostupných překážek je více méně klasikou, svěží inovací jsou situace, v nichž se dvojice rozdělí. Jeden parťák musí například proběhnout prostorem plným nepřátel, zatímco druhý hráč mu z balkónu kryje záda.

Tento záměr hru v otázce hratelnosti v mnohém přibližuje Gears of War 3.

Vývojáři se očividně nebáli přistoupit na dynamické rozvržené scénáře, jako je tomu například u her Spec Ops: The Line nebo Call of Duty. V ukázkové misi měli novináři možnost střílet z vrtulníku a likvidovat především nepřátele z těžkými kulomety, zatímco postava dole kosila floutky s RPG, aby ochránila vrtulník.

Čtěte také: První dojmy: Dishonored připomíná industriální Skyrim běžící na velrybí tuk

Zcela novým prvkem je fakt, kdy se ingame video najednou stane ovladatelným a hráč musí co nejdříve reagovat. Ve zmíněné ukázce jím byl nálet vrtulníku, kdy musel hráč během přibližně deseti vteřin za úkol sestřelit vrtulník tím, že jeho pilotovi uštědřil headshot.

Jednou z negativních připomínek může být podivný příběh týkající se ozbrojeného drogového kartelu, který zavání opravdu až moc těžkým béčkem.

Arkádové zaměření hry naopak budou kritizovat především hardcore hráči. Střílením nepřátel se totiž každému hráči nezávisle na druhém nabíjí speciální bar, po jehož nabití lze aktivovat overkill, během něhož se stanou obě postavy nesmrtelné a získají výbušné střely typu dum-dum.

Krvavá záležitost

Ty dokáží nadělat takovou paseku, až z nepřátel většinou zůstanou jen zbytky končetin a kusy masa, což považuji za zbytečně násilné jen proto, aby si spíše mladší hráči řekli, že je to fakt hustý.

Hra vyjde během dubna roku 2013 zatím pouze pro konzole, na otázku dostupnosti hry na PC vývojáři neodpověděli. Zatím ji však lze považovat za poměrně nadějnou, osmičkovou hru.

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.