Hra Harry Potter a Relikvie smrti II nesahá filmu ani po kotníky

!Recenze!Harry Potter dorazil na konec své cesty. Zatímco pilní čtenáři už dávno znají konec příběhu brýlatého čaroděje, filmoví a s nimi i herní fanoušci se dočkali teprve nyní. Jak tedy dopadl konec ságy v herním světě?

Souboj v Gringottově bance
Strážci v bance Pottera nezastaví. Zdroj: Martin Benedikt, Topzine.cz

Zatímco v kinech trhá Harry rekordy a kritiky jsou pozitivní, herní série má jasno též, díru do světa neudělá. A hned na úvod musím prozradit, že jako závěr celé série a vlastně osmý díl je to bída.

Americký sekuriťák okrádal cestující o spotřební elektroniku. Přivydělal si 50 000 USD!

Mimochodem, mít sedm, potažmo osm pokusů na vytvoření dobré hry a ukončit vše takhle? Smutné. Pozitivem určitě je, že nejde o nejhorší díl série. V porovnání s dílem předcházejícím je hra o stupeň lepší, bohužel tu nemluvíme o desítce, ale tak o dvojce na pokraji hratelnosti.

Call of Potter

EA po hrozných recenzích slíbili nápravu, která je sem tam i postřehnutelná, jinak je bohužel Harry Potter and the Deathly Hallows part II v jádru stejnou hrou jako otřesný part I. Na rozdíl od předchozích dílů s adventurními prvky se ze sedmého dílu stala koridorová střílečka z pohledu třetí osoby a krycím systémem á la Gears of War. Bohužel po všech stránkách kopie špatná a bez nápadu.

Boj o viadukt
Profesorka McGonagallová má velký problém.

Funguje to tak, že jdete pořád dopředu, občas se kryjete za předem připravené, leckdy nesmyslně umístěné překážky a před vás se přemisťují haldy smrtijedů a vy je kouzly zapykáváte do bezvědomí (tedy do opětovného zmizení). Občas se objeví i nějaký boss, kterého musíte v souboji kouzly pokropit ještě víc, a když vzdechne, hurá na další smrtijedy. Je tu tedy boj, pár quick-time eventů a utíkací pasáže, a ještě… boj, boj a boj.

Čáry a kouzla

V porovnání s předchozím dílem je to alespoň jakás takás zábava. Krycí systém už funguje líp, modelů nepřátel je víc než dva a systém kouzel je vyváženější. K dispozici je šest útočných kouzel, například klasické Stupefy, kulometné Expulzo nebo bazukální Confringo a jedno obranné, magický štít Protego. Na rozdíl od první části se skutečně občas hodí kouzla kombinovat, takže alespoň minimální variabilita v soubojích je.

Ještě je tu vlastně možnost přemístění na krátkou vzdálenost, ale když si toho nevšimnete, nic se nestane. Kromě hry za Harryho se dostane i na Hermionu, Rona nebo McGonagallovou, jenže všichni mají stejné schopnosti, takže rozdíl mezi postavami je kromě vzhledu nulový.  AI protivníků se dá shrnout asi takhle, když se objeví, prostě pálí ostošest a občas se někdo schová a střílí z úkrytu.

Boj v troskách hradu
Souboj v troskách hradu

Ani levedesign nejde popsat jako zajímavý a povedený. Projdeme se koridorem místy známými z filmu, přes krátké epizody u Gringottů a v Prasinkách se boj přesune do Bradavického hradu. Grafika není vůbec špatná, ale když se postavy  začnou hýbat, je to horší. Kladné body hra získává za dabing a hlavně hudbu. Příběh tu takřka žádnou roli nehraje, i díky hratelnosti Harry Potter killer. Renderovaná videa jsou vítanou přestávkou od neustálých soubojů, i když občas zamrzí, že když už se konečně děje něco zajímavého, musíme jen nečinně zírat.

Majitelé produktů firmy Apple vykazují znaky náboženské sekty!

Po dokončení hry tak maximálně za 5 hodin (krátkost je zde klad), můžete hrát znovu na těžší obtížnost nebo vyzkoušet položku Extra v menu. Po levelech jsou totiž rozházené symboly relikvií smrti a modré koule, které skoro nic neodemykají. Skoro nic je v tomto případě hudba a modely postav. Ty si budete moci v menu donekonečna prohlížet, ne však za ně hrát. Bomba. Je zde i Challenge mód-procházení jednotlivých kol na čas s výsledky v online žebříčku.

Velký potenciál kouzelnického světa vývojáři znovu využít  nedokázali, ale vyždímat pár dolarů navíc se určitě podaří. Pokud by hra měla alespoň interaktivní prostředí (vybuchující pochodně fakt nestačí), anebo kooperativní multiplayer, šlo by hodnocení výš. Takhle je to jen oddechová střelnice pro fanoušky, paradoxně bez jakéhokoli kouzla.

Žánr: Third person akce
Vývojář: EA Bright Light
Distributor:Electronic Arts
Multiplayer: Ne
Platforma: PC, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo DS a Wii
Česká lokalizace: Ne
Doporučená cena: PC 1 099 Kč, konzole 1 399 Kč

Hodnocení: ** 40 %

  • Klady: Hudba, licence
  • Zápory: Leveldesign, stereotyp, nulové vyprávění příběhu
Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.