DLC neboli volně stažitelný obsah. Na čem dnes „rejžují“ herní společnosti?

!Téma!Určitě to zná každý hráč. Pojem DLC je módním výstřelkem posledních let a zároveň sen každého obchodníka. V podstatě je to jeden velký marketingový tah. A jak to vnímáme my, hráči?

DLC ke hře Red Dead Redemption přineslo oživlé mrtvoly Zdroj: Distributor hry

DLC je přeloženo jako volně stahovatelný obsah. Hráč zaplatí menší poplatek a dostane do hry věci, které nejsou v základní verzi. Za málo peněz, hodně muziky, řeklo by se, ale ne každé DLC opravdu stojí za to. Takových případů je víc než opic v Bangkoku.

Podívejte se na partu naháčů, kteří paří videohry!

Takových mikrotransakcí proběhne denně tisíce a to znamená peníze navíc. Oblečení, dodatečné mapy či questy jsou naprosto v pořádku, prodlužují zážitek a hráčům se to líbí. V případě zbraní a artefaktů to jde trošku z kopce, protože pak má hrdina v invetáři výrazně silnější předměty, než by zíkal kdekoli ve hře v danou chvíli.

Bazén plný peněz

O tom, jak celý systém jde tvrdě po penězích, ukazuje případ Battlefield: Bad Company 1. EA chtělo prodávat jednotlivé zbraně přes mikrotransakce (takové malé DLCčka) a to se hráčům ani za mák nelíbilo. Zorganizovali masivní společný bojkot a EA nakonec od této myšlenky upustilo.

Pozornost zaslouží i Dragon Age: Prameny. Každá kopie obsahovala postavu do party Shale (s vlastním questem). DLC zkrátka bylo hotovo ještě před vydáním hry, tak ho každý dostal zdarma. Současně se tím podnítil kladný vztah k nákupu bioware bodů.

Exiled prince zdroj:bioware.com

Oproti tomu Warden´s keep DLC bylo taktéž hotovo před vydáním, ale stejně zůstalo mimo základ (nebo jen ve Speciální edici). Dokonce v táboře hrdiny neustále mávalo NPC nabádající hráče, aby si DLC zakoupil. Příště tam bude třeba kovboj kouřící marlborky. Stejná písnička tu byla i s Exiled Prince DLC.

Futureshock

A co se chystá? Velké fiasko může přinést Battlefield 3. Pokud si totiž nepředobjednáte zajíce v pytli (nebo jeho limitovanou edici), přijdete o některé zbraně a munici. V podstatě budete mít „light verzi“. EA, nikoli vývojáři DICE, se prostě rozhodli odpárat z hotové hry podstatnou část a nabídnout ji jako exkluzivní nádobíčko. Vyhlášen je (další) bojkot hráčů.

Přečtěte si také video z hraní Bioshock: Infinite!

Někteří distributoři si podobné praktiky posvětili „bojem proti pirátství“, ale to je naprostá pakárna a trapná výmluva. V herním průmyslu budou vždy piráti a ani slavná internetová ochrana od Ubisoftu to nezměnila. Pokud chce mít společnost velké zisky, měla by přestat ždímat hráčské peněženky a radši udělat pořádnou hru, která se dá hrát tisíckrát dokola, je zábavná a opravdu stojí za ty peníze.

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Roman Šeiner
Vystudoval jsem na všeobecném gymnázium Českolipská, zdárně odmaturoval a nyní studuju Veřejnou správu v zemědělství a v péči o krajinu na ČZU v Praze, třetí ročník. Mám rád sport (florbal), muziku (bass kytara), filmy (Dark Knight) a logicky i PC hry (Starcraft 2).

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.




DLC neboli volně stažitelný obsah. Na čem dnes „rejžují“ herní společnosti?