Recenze: Bulletstorm je hodně netradiční střílečkou

Nadějný projekt, který si ve svém virálním marketingu střílel z klišé, jež se v žánru objevují. Těmi jsou například jasně dané koridorovité cesty a zpomalený čas, kdy se stává i z jinak nesmrtelných nepřátel cvičný terč. Podívejme se tedy, jestli se Bulletstormu podařilo z toho vymanit.

SCREEN: Bulletstorm
Ve 26. století si holt nikdo servítky nebere.

Hardware nároky

Prvně o technické stránce: hru pohání Unreal engine 3. Nároky jsou rozumné, na plynulou hru je podle vývojářů potřeba alespoň dvoujádrový procesor (s frekvencí 1,6 GHz na jádře), 1,5 GB paměti a grafickou kartu nVidia GeForce 7600 GS nebo ATi Radeon HD 2400 Pro, anebo lepší s alespoň 256 MB grafické paměti. V Bulletstormu je použit DirectX 9.0c, tedy je možné hru hrát na systémech Windows XP, Vista i 7. U XP je potřeba alespoň Service Pack 3 a u Vist Service Pack 2.
Vývojáři však doporučují 2 GB RAM, čtyřjádrový procesor tikající na frekvenci 2 GHz a grafickou kartu s 512 MB pamětí. Pro multi-player budete samozřejmě potřebovat připojení k internetu.

SCREEN: Davový nepokoj před klubem.
Nízké požadavky a tento výsledek: Unreal engine.

Na mé sestavě (čtyřjádrový procesor s 2,2 GHz frekvencí, 4 GB RAM a nVidií GTX460 2 GB edice) jsem hru rozjel na full HD rozlišení (1920*1080) na plné detaily bez Anti-Aliasingu bez jediného seknutí.

První dojmy

Při prvním startu vás hra rychle uvrhne do akce, která je zpočátku trochu přibrzďována tutoriálem a vysvětlením zápletky – jste ex-člen speciální jednotky, která potichu chránila Konfederaci. Vy (Grayson Hunt) a váš parťák (napůl kyborg Ishi) jste zjistili, že váš velitel, generál Sarrano, vás používal pouze k odvedení špinavé práce a odpřísáhnete mu pomstu.

Po chvilce vám však dojdou základní principy a v tu chvíli se ponoříte do lehce brutální akce. Kromě pušky máte gravitační boty, které chvíli udrží nepřátele ve stavu beztíže, když do něj kopnete. Takhle ho můžete nasměrovat do propasti nebo třeba na obrovský kaktus.

Základní principy

Dále získáte takzvaný Leash – zbraň a pomůcku, kterou si můžete na dálku přitahovat k sobě nepřátele, znovu s antigravitačním efektem. Další význam má v odstraňování překážek a hodnocení vašich schopností. Za každého zabitého nepřítele získáváte body, za které si na určitých místech můžete kupovat zbraně a munici.

SCREEN: Využití Leashe
Co se asi stane s helikoptérou, když z ní vytrhnu pilota?

A zde přicházejí na světlo takzvané Skillshoty. Zjistíte, že zabít nepřítele střelou do hlavy je výhodnější, než do něj vyprázdnit zásobník do těla. Za headshot z pušky získáte 25 bodů, zatímco za obyčejné zabití pouze 10. A rozdíl ve spotřebě munice je obrovský. Pak jsou zde další Skillshoty, jako například ustřelení noh nepříteli brokovnicí, napíchnutí na kaktus, shození do propasti nebo poprava jediným výstřelem z revolveru.

SCREEN: Skillshoty v praxi
Hlavně neztratit hlavu... Jedním výstřelem...

Nejenom vizáž je důležitá

Nepřátelé trochu inteligence pobrali, dokáží se krýt (ne že by jim to bylo moc platné, když si je můžete vytáhnout z krytu pomocí Leash nebo tam vystřelit naváděnou kulku ze sniperky), a to dokonce i na lehké úrovni. Zato vaši parťáci k ruce moc nejsou. Občas pomůžou, ale většinu práce uděláte vy, což má i svou výhodu – hráč se nenudí. Hra probíhá v koridorovém stylu, takže nečekejte, že byste mohli pobíhat volně po městě, poušti, nebo vesmírné lodi.

SCREEN: Ulysses
Jediná škoda je, že z interiérů lodi uvidíte jen absolutní minimum...

Fyzika funguje jak má, Unreal Engine má implementovanou PhysX a jsou přítomny i knihovny pro APEX.

Echoes a Anarchy mód

Se svými kamarády se můžete srovnat skrze tyto dva herní módy – v Echoes si můžete zahrát svoji oblíbenou část z kampaně na čas a body. Můžete se také vytahovat, kdo má nejvíce bodů v té a té misi, ale toto je pořád single-player.

Anarchy mód je kooperativní mód až pro 4 hráče, kdy spolu musí hráči spolupracovat, aby přežili vlny nepřátel. Mezi jednotlivými vlnami si pak můžete nakoupit vybavení. Abyste postoupili, musíte dosáhnout určitého skóre, takže budete řešit dilema jako: „Mám ho kopnout na kaktus, abych měl body, nebo doprostřed, abychom dostali víc týmových bodů?“. Toto samozřejmě prodlužuje herní dobu, takže hra pro vás nebude mrtvá hned po dohrání kampaně. Pokud jste se ale těšili, jak vykopnete svého kamaráda do vzduchu a ustřelíte mu hlavu, tak budete zklamaní, protože klasický deathmatch zde není.

Celkové hodnocení

Tato kvalitně zpracovaná střílečka má určitě šanci na úspěch, díky tomu, jak je neobvyklá. Herní mechanismy určitě jen tak neomrzí, zvlášť když se budete snažit splnit všechny skillshoty. Příběh neohromí, ale ani neurazí, scénáristé se hlavně vyžili na hláškách postav (většinou velmi sexistických).   Bez obav si ji může zahrát kdokoli, kdo se potřebuje pořádně odreagovat a nevadí mu nadávky, sexuální narážky a brutalita.

SCREEN: Hra bez dívky neexistuje?
Co by to bylo za hru bez krásné dívky, kterou zachráníte před smrtí?

Hodnocení:**** 85 %
Žánr:
Střílečka z pohledu první osoby (FPS)
Vývojář:
People Can Fly a Epic Games
Distributor:
Electronic Arts
Česká lokalizace:
Ne
Cena: 49,99€ Steam, 1099 Kč PC verze, 1399 Kč konzole

Ohodnoťte tento článek

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s ostatními

Buďte první, kdo okomentuje tento článek!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.