Komiks

RECENZE: Třetí Crying Freeman hraje se stejnými kartami, dochází mu ale trumfy

10. 8. 2012

OBR: Kazuo Koike: Crying Freeman perexKrimi sága Kazuo Koikeho pokračuje třetí knihou, která přináší další várku elegantní zvrhlosti. Manga pro dospělé Crying Freeman opět na scéně.

Je krásný. Inteligentní. Svalnatý. A má vážně cool tetování. Zabiják a vůdce klanu Sto osmi draků zůstává stále stejně dokonalým. Ani tentokrát ho nepřestávají obtěžovat zástupy záporáků toužících po krvi. Když je bývalý hrnčíř nepřekecá, aby ho začali uctívat pro jeho morální sílu, tak se s nimi vyspí.

Věrný čtenář mangy Crying Freeman může mít před načetím třetí knihy pocit, že už Koikeho styl tak nějak prokoukl a nic ho už nemůže zaskočit. V seznamu si už odškrtl sex, bizarní zbraně, pěstní souboj se žralokem nebo veřejné vykonávání potřeby. To všechno jsou samozřejmě věci, bez kterých se správně nadupaná japonská série jen těžko obejde. Trojka Plačícího draka velmi snaživě doplňuje nastíněný kolorit a obohacuje ho ještě o několik epizod, které by rozhodně neměly chybět. O tom ale až později.

Nejnovější díl Koikeho veledíla se opět pyšní hned několika dějovými liniemi. Nejprve se Freeman musí vypořádat s jedním velkým restem a získat na svou stranu klan Afrického klu. Klidu si neužije ani Tygří orchidej, která je odhodlaná ochránit manžela za každou cenu. Proto na sebe vezme vlastnictví prokletého meče, jenž přináší smrt, a pokusí se o nemožné – zkrotit ho a stát se jeho paní. Aby toho nebylo málo, na scéně se navíc objeví osoba z Freemanovy minulosti, která je na nejlepší cestě dostat Plačícího draka na kolena…

Nahota jako koření mangy pro dospělé, které nutí k sarkasmům

Každý zločinec moc dobře ví, že jakmile Plačící drak odhodí spodní prádlo, je ztracen. Východisko je totiž jediné. Pokud je mužem, uhrane ho nezištnost a čestnost velitele Sto osmi draků (které se zřejmě nejlépe projeví právě při jeho absolutní nahotě). Ženy to pak mají jednodušší. Při čtení této mangy čtenář občas musí až litovat dámy, které se (většinou také nahé) snaží Freemana zabít. Ty totiž ještě ani zdaleka netuší, že je jen otázkou času, kdy s ním skončí v posteli. Ženské charaktery z Koikeho dílny bývají na druhou stranu značně výstřední – pokud tedy není normou, že vrcholu vzrušení lze běžně dosáhnout při darování krve.

OBR: Kazuo Koike: Crying Freeman 3

Výhodou trojky je zejména to, že výstřednosti, které zarážely, se pomalu stávají něčím samozřejmým. Možná proto také nový Freeman působí celistvěji a jaksi více logicky než předchozí knihy. Po přečtení novinky je ale čtenář přesto obohacen. Kde jinde se lze dozvědět o tom, že bojové meče nenávidí ženy, či o klanu, který o sobě smýšlí jako o medvědech. Podrobnosti už ovšem zůstávají zahaleny tajemstvím až do chvíle, kdy se na pultech objeví čtvrtá kniha mangy Crying Freeman.

Název originálu: Kuraingu Furiiman 3
Český název: Crying Freeman 3
Autor: Kazuo Koike