RECENZE: Rozesmátá mrtvola vyděsí i drsňačku Anitu běžně oživující zombíky

18. 4. 2013

Zákonná popravčí upírů, oživovatelka zombií a konzultantka paranormálního policejního oddělení Anita se ocitla v pasti. Kvůli nekromantským schopnostem na ni tlačí neústupný milionář. Chce téměř nemožné a lidská oběť mu nepřekáží. Pokud chce Anita zachránit sebe i své blízké, bude si muset pospíšit. Zmáknout voodoo kněžku, která ji chce zaučovat, zlé bodyguardy i vraždící zombii.

Další díl paranormální romance se zaměří na nekromantské schopnosti hrdinky. Zdroj: Marvel

Další díl paranormální romance od Laurell Kay Hamiltonové se zaměří na nekromantské schopnosti hlavní hrdinky. Rozesmátá mrtvola opět přináší fascinující svět zaplněný všemožnými magickými bytostmi i kouzly. Vedle upírů, čarodějů a nejrůznějších dlaků v něm žijí obyčejní lidé jako by se nechumelilo.

Laurell Kaye Hamiltonová

Narodila se v únoru roku 1963 ve státě Arkansas ve Spojených státech amerických. Už mezi pátým a sedmým rokem života se k ní dostaly hororové filmy jako například Circus of Fear (1966), jehož název Hamiltonová parafrázovala v knize Cirkus prokletých. K první publikované novele vedla dlouhá cesta – nakonec se jí stala hrdinská fantasy s názvem Nightseer (1992). Rok na to byl poprvé publikován první díl z dnes dvacetidílné série o Anitě Blakeové – Guilty Pleasures (1993, č. Provinilé slasti, Triton 2006), které zpočátku žádné nakladatelství nechtělo vydat.

Pokračování Provinilých slastí, prvního svazku snad nejlepšího křížence městské fantasy, drsné detektivky i love-story, se ve druhé knize vrací k milovníkům fantastiky, napětí a těch nejkrvavějších detailů. Znovu se na pultech knihkupectví objevuje románový předchůdce vyprávění Ilony Andrews, Kim Harrison, Stephanie Briggs a dalších.

Kdo se směje naposled, toho zombie nesežerou

Anita Blakeová si zatím nemůže vybrat z dua nadpřirozených ctitelů. Neodbytný krvesaj by prohru nerozdýchal a ona sexy vlkodlaka nechce ztratit. Ještě větší trable se týkají nového policejního vyšetřování. Po Saint Lous pobíhá příliš čilá zombie a masakruje pokojné rodinky z předměstí. Oživovatelka pátrá směrem, který může zničit její přátele, stejně jako její nesmrtelnou duši. Podezřelá kněžka voodoo ji touží zaplést do černé magie a ne pro ni neznamená odpověď. Stejně jako pro posedlého milionáře, vyžadujícího Anitinu spolupráci nebo smrt.  Nic jej nepřesvědčí, aby ustoupil. Lidskou oběť nevyjímaje.

Mrtví jsou její silná stránka

Nový příběh drobné sexy černovlásky Anity Blakeové, jež se beze strachu a jakýchkoli problémů ohání kouzly, rituálním nožem i pistolemi, zavádí fanoušky zpět do světa, představeného v Provinilých slastech. Rozesmátá mrtvola skvěle navázala na perfektně vybudované kulisy současného Saint-Louis s chutnou magickou polevou.

Vyprávění ze světa, na který je čtenář zvyklý z vlastního života, ozvláštněný detektivní zápletkou. To je recept léty prověřený a ověnčený láskou mnoha generací. Realita ochucená fantastikou se osvědčila v knihách městské fantasy kralující mezi současnými žánrovými svazky. Milostný příběh je pak třetím vrcholem snad nejoblíbenějšího trojúhelníku v současné fantastice.

OBR: Laurell K. Hamilton: Rozesmátá mrtvola

Ve druhém svazku románové série rozvinula Laurell K. Hamiltonová svůj nápad týkající se schopností hlavní hrdinky oživovat mrtvé, rozvíjí linie dříve jen naznačené. Odhaluje čtenářům kořeny Anitina umění, vztahů s profesionálními kolegy i přáteli a mnoho fascinujících detailů o tajemném voodoo. Ještě více odkrývá její zásady a víru, jichž se nevzdá ani za cenu vlastního života.

Hrát si na živé není od mrtvých moc fér

S ohledem na již vydané svazky, jejich záběr, dynamiku i mistrovství vyprávění zkušené spisovatelky, slibuje série do dalších pokračování nespočet překvapení. Autorka nasadila vysokou laťku naturalistickým líčením otřesných a často až nechutných detailů z míst nadpřirozených vražd. Lidské laiky zasvěcuje do propletených vztahů a hierarchií mezi upíry i dlačími smečkami.

Čtěte: 6 zajímavostí o knihách Patricie Briggs. Své si v nich najdou všichni

Začíná ukazovat, jak složitý život čeká kouzelnou oživovatelku Anitu, jaké tlaky na ni budou působit. Její fanoušci mají stále přesnější představu, co mohou od tohoto cyklu očekávat. Je patrné, že tyhle příběhy nejsou určené dětem nebo těm, kdo nesnášejí krev a násilí. Že nejsou vhodné pro ty prudérní, které leká nahota či sex, ani pro fanoušky fantastiky, kteří se hrozí obrázků tlejících mrtvol, které se plíží tmou a tahají spící ženu za kotník.

Pro ty, kteří podobné detaily milují a nadšeně si je užívají, jsou smrtelně nebezpečná dobrodružství černooké sexy krásky a vše co obsahují nejen vítaná, ale dokonce netrpělivě očekávaná. Stejně jako další, již třetí kniha téhle paranormální upírské romance s názvem Cirkus prokletých.

Název originálu: The Laughing Corpse
Český název: Rozesmátá mrtvola
Autor: Laurell K. Hamiltonová